جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۸۵۴
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

فکرشهر: معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: گورستان عیلامیان در بوشهر تبدیل به سایت موزه می‌شود.

‬به گزارش فکرشهر از مهر، نصرالله ابراهیمی صبح چهارشنبه در مراسم رونمایی از المان گورستان عیلامیان در بوشهر اظهار داشت: مطالعات باستان شناسی پس از گذشت ۱۷ سال با مشارکت شهرداری بندر بوشهر پایان یافته است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به اهمیت بالای گورستان عیلامیان از نظر تاریخی بیان کرد: قرار گرفتن گورستان عیلامیان در کرانه خلیج فارس نشان دهنده سند صیانت از خلیج فارس است.

وی با اشاره به اینکه گورهایی که در محدوده گورستان عیلامیان کشف شده که پس از باز شدن در قالب سایت موزه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد افزود: این یک اقدام ارزشمند برای ثبت و ماندگاری تاریخ بوشهر خواهد بود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: نوع تدفین در این گروستان ویژگی خاص داشته و اجساد را درون خمره‌های بزرگ و کوچک می‌گذاشتند و بر روی این خمره‌ها نقش‌هایی هم نگاشته می‌شده است.

گورستان شغاب در سال ۱۳۷۷ توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر کشف شده که در فهرست آثار ملی هم به ثبت رسیده است.

در این قبرستان اسکلت اموات در داخل خمره‌های بزرگ و کوچک مدفون شده که روی برخی از خمره‌ها نوشته‌‎هایی نیز نقش بسته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر