شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در قاره آفریقا :
کد خبر: ۹۷۳۳۸
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در قاره آفریقا گفت: اربعین، قیام و انتقام گرفتن خون امام حسین (ع) در کربلا را برای همیشه زنده و جاودان نگه داشته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالله حسینی روز دوشنبه در نشست مجازی " ابعاد فرهنگی و اجتماعی اربعین حسینی" در گناوه  افزود: اربعین تجلی یکی از آیین هایی است که برای زنده نگه داشتن قیام و خون امام حسین(ع)  تدارک دیده شده است.

وی اظهارکرد: راهپیمایی اربعین، روضه خوانی، خواندن دعاها، سینه زنی و آئین‌های عزاداری‌ بخشی از ابزارهای لازم برای زنده نگه داشتن قیام امام حسین (ع) است.

حسینی همبستگی ملت‌ها، از خود گذشتگی و  ایثار،  پذیرایی از زائران، رفتارها و برخوردهای بسیبار فداکارانه عراقی‌ها  نمونه‌ای از ابعاد فرهنگی بجای مانده از اربعین است.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در قاره آفریقا ادامه داد:  پیاده روی  اربعین، حماسه‌ای الهی و بی‌نظیر در تاریخ است که منجر به آشنایی، محبت، همدلی و درک بالای بین ملل و اقوام  مختلف می‌شود.

وی افزود: این محبت‌ها، از خود گذشتگی‌ها، بذل و بخشش‌های مالی و جانی و مهربانی‌ها فراهم کننده شرائط تشکیل سپاه حضرت مهدی (عج)  و زمینه‌ساز ظهور ایشان می‌شود. 

حسینی گفت:  اتفاقی که در سال ۶۱ هجری برای امام حسین(ع)  و  ۱۸ نفر از فرزندان و جوانان  اهل بیت (ع)  و تعداد زیادی از اصحاب آن حضرت در سرزمین کربلا افتاد، یکی از زیباترین اتفاق‌های تاریخ بشر در دفاع از حق بوده است.

وی اظهارداشت: اگر از آغاز تا پایان  نگاهی  بر آنچه بر  روی این زمین بر انسان گذاشته است بیاندازیم، زیباتر از فراز و حقیقت  واقعه  کربلا درگذشته و آینده جهان نمی‌توان پیدا کرد.

حسینی گفت: اوج زیبایی‌ها و زشتی‌ها در یک قاب و  تقابل حق علیه باطل در داستان حماسه کربلا اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: سه  واقعه مهم  از ابتدای تاریخ بشریت برای همه انبیا و ائمه اطهار(ع) بصورت واضح بوده است و از آنها مطلع بودند که یکی از آنها شهادت امام حسین (ع) است.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در قاره آفریقا  افزود: انقلاب بزرگ تاریخی کربلا که زیباترین تابلو مظلومیت اهل بیت (ع) در روز عاشورا رقم خورد از  حضرت ابراهیم شروع و  زمینه‌های آن توسط رسول اکرم  (ص) فراهم و با قدوم مبارک حضرت مهدی (عج) با انتقام خون امام حسین (ع) از خط فکری که باعث شهادت ایشان شد، به پایان می‌رسد.

رئیس دانشگاه پیام نور گناوه گفت: در کنار شور حسینی که باید پابرجا باشد، شعور حسینی را باید  افزایش داد.

مجید قربانی افزود: ابعاد مختلف قیام امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و یاران باوفایش را  باید در نهاد عملی دانشگاه تفسیر و تحلیل کرد و از آن الگو و پند گرفت.

وی اظهارکرد: راهپیمایی اربعین رویدادی بی‌نظیر است که هرسال میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا دور هم جمع می‌شوند تا پیام وحدت، آزادی خواهی و حق طلبی را به جهان مخابره کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر