چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۰۵۷
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۴

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل بندر صیادی خورخان بخش بردخون در شهرستان دیر این استان اختصاص یافت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی بازدار در بندر دیر افزود: از این اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان شیلات ایران و مابقی توسط سازمان برنامه و بودجه امسال در ردیف اعتباری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: وضعیت پیشرفت فیزیکی موج شکن خورخان به نسبت کلی فازها ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تلاش پیمانکار فاز اول آن که اسکله پهلوگیری است تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد.

رئیس شیلات استان بوشهر بیان کرد: موج شکن خورخان در سال ۱۳۹۵ وارد فاز عملیات اجرایی قرار گرفت که با بهره‌برداری از این پروژه انتظار چند ساله صیادان بخش بردخون برآورده خواهد شد و مردم از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: همچنین برای لایروبی بندر صیادی نخل تقی شهرستان عسلویه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که در کنار ردیف‌های ملی و استانی منظور شده است و با تخصیص این اعتبار مشکلات صیادان این ۲ منطقه (نخل تقی و بردخون) برطرف می‌شود.

وی گفت: شیلات از سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای طرح‌های پروش میگو حمایت‌های فنی و مالی می‌کند و محدودیت خاصی در این زمینه وجود ندارد.

بازدار با اشاره به بازدید از طرح بازار آبزیان در پسکرانه بندر صیادی نخل تقی که با مشارکت شهرداری نخل تقی اجرا شد افزود: عملکرد شهرداری در این زمینه ستودنی است و امیدواریم با هماهنگی با تعاونی صیادی و عرضه مستقیم ماهی در این بازار، ضمن حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت خرید برای مصرف کننده، الگویی برای سایر مناطق استان بوشهر شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر در سفر به شهرستان‌های دیر، کنگان و عسلویه، از بنادر صیادی خورخان، عسلویه، هاله و بساتین، نخل تقی، سیراف و پرک و طرح پرورش ماهی در قفس بازدید کرد و در نشست با نمایندگان مردم و جامعه صیادی در شوراها و تعاونی‌های صیادی روستاها و شهرهای تنبک، عسلویه، هاله و بساتین، نخل تقی، سیراف و پرک به بررسی مشکلات صیادان این مناطق پرداخت.

در بخش بردخون ۷۲ قایق صیادی در زمینه ماهیگیری فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر