پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۱۳۵
جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

فکرشهر: امام جمعه عسلویه گفت: سفرهای مسئولان به عسلویه باید برای مردم دستاورد داشته باشد و صرفا یک بازدید و جلسه نباشد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: هرکس به خدا معرفت پیدا کند محب و عاشق خدا می‌شود. وقتی معرفت و شناخت نسبت به خدا نداریم محب او نیستیم چون نسبت به دنیا محبت داریم و باعث می‌شود که محبت به خدا نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: کسی که دنیا طلب است نمی‌تواند خدا را دوست داشته باشد. عدم معرفت و حب دنیا باعث می‌شود انسان به دوستی خدا نرسد. حب دنیا و دوستی خدا در یک قلب جا نمی‌گیرد. حضرت علی (ع) می‌فرماید «همچنان که خورشید و شب با هم جمع نمی‌شوند دوستی خدا و دوستی دنیا با هم جمع نمی‌شوند».

امام جمعه عسلویه با بیان فرازهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با شرکت کنندگان کنفرانس وحدت اسلامی خاطرنشان کرد: تصور نکنید هرسال هفته وحدت دور هم می‌نشینیم، سخنرانی می‌کنیم و حرف می زنیم، فکر می‌کنیم وظیفه انجام شده است؛ با این جلسات وظیفه تمام نشده است و باید هرکسی در هر نقطه‌ای و در هر جایی محور بحث او اتحاد و وحدت مسلمین باشد تبیین کند تفسیر کند تقسیم کار کنند.

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند یکی از هدف‌های انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است. با استفاده از ظرفیت‌ها و واقعیات امروز این کار باید انجام شود. این کار جز با اتحاد شیعه و سنی امکان پذیر نیست. تنها یک کشور و یک فرقه از فرق اسلامی نمی‌تواند انجام دهد و باید همه با هم همکاری کنند این یک ضرورت است.

لزوم رفع مشکل اقتصادی مردم

هاشمی نژاد با تبریک روز کتاب کتابخوانی و بزرگداشت علامه طباطبایی، ایشان را شخصیتی علمی و معنوی دانست و گفت: ایشان یک عالم عامل به تمام معنا بود؛ این علامه بزرگوار کارهای شخصی خود را خود انجام می‌داد و به کسی دستور نمی‌داد؛ حتی با احترام جلوی اعضای خانواده بلند می‌شد او بسیار مهربان و متواضع بود.

امام جمعه عسلویه به سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به عسلویه اشاره کرد و افزود: رئیس و اعضای کمیسیون جلساتی داشتند بازدیدها و برنامه‌هایی داشتند و امید است این سفرها خروجی برای مردم داشته باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم این سفرها به حل مشکلات مردم خصوصاً مشکلات اقتصادی کمک کند. صرفاً بازدید و یک جلسه گرفتن نباشد و برای حل مشکلات مردم قدم مؤثر بردارند و گره‌ای از کار مردم باز کنند.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه مردم نیاز به رفع مشکلات اقتصادی دارند افزود: عزیزان مجلس نشین به فکر این باشند موضوعی که در این جلسات باید بحث شود، رفع مشکلات اقتصادی مردم است. مردم سخت گرفتارند و قیمت‌ها سرسام آور است. البته طی این دو ماه دولت جدید حرکت‌های خوبی انجام داده است و رئیس جمهور دیروز دستور اکید مبنی بر توقف افزایش قیمت خودرو دادند که این اقدامات خوب است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر