شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۲۵۰
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۸

فکرشهر: مسئولان و مردم دیر استان بوشهر می‌گویند: با وجود یک دستگاه پیشرفته و مدرن سونوگرافی در بیمارستان امام هادی (ع) این شهرستان، اما به دلیل نبود پزشک متخصص، بخش سونوگرافی این مرکز از شهریورماه امسال تاکنون تعطیل شده و هیچ گونه خدمات دهی به مردم ندارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر ضمن تایید تعطیل بودن سونوگرافی بیمارستان امام هادی (ع ) این شهرستان اظهارداشت: با توجه به وضعیت مالی بیمارستان باید پزشک طرحی برای این کار اختصاص داده شود.

احمد آخوندی افزود: سونوگرافی تا شهریورماه بصورت ثابت فعالیت داشته است اما در زمان حاضر تعطیل است و پیگیر هستیم تا بزودی پزشک متخصص برای سونوگرافی از طرف دانشگاه علوم پزشکی جذب شود.

وی گفت: همچنین برای انجام کار سونوگرافی با متخصص دیگری هم وارد مذاکره شده ایم که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

یکی از شهروندان دیر گفت: مردم دیر مجبور هستند برای انجام یک سونوگرافی و یا سی تی اسکن کیلومترها مسافت طی کنند تا خود را به شهرستان های همجوار رسانده و معاینه شوند.

طالب عاشوری افزود: دور از انصاف است که دستگاه‌های مهم آزمایشگاهی و ارتوپدی، رادیولوژی، آنژیوگرافی و جراحی قلب و دیالیز در بیمارستان دیر وجود ندارد اما مسئولان قول داده اند بزودی این تجهیزات در بیمارستان دیر راه اندازی شود.

وی گفت: مشکلات بیمارستان دیر پیش پا افتاده است و مسئولان استان باید نسبت به حل  آنها تلاش کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر گفت: بیمارستان دیر بعد از افتتاح همچنان از کمبود امکانات رنج می‌برد که یکی از این کمبودها نبود پزشک متخصص سونوگرافی و سی تی اسکن است.

مهران پوسه افزود: از مسئولان بویژه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که این موضوع را پیگیری کند و از وزارت بهداشت و درمان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر  هم درخواست می شود به این کمبودها که مردم از آن رنج می برند پایان بخشیده و به آن رسیدگی کنند.

وی با اشاره به ظرفیت خوب افراد خیر سلامت در شهرستان دیر گفت: به دلیل نبود پزشک متخصص سونوگرافی، مردم در شهرهای همجوار سرگردان و ساعت ها باید در نوبت معاینه سونوگرافی باشند.

بیمارستان ۵۶ تخت خوابی امام هادی (ع) شهرستان دیر  ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ به دست وزیر بهداشت و درمان وقت به بهره برداری رسید.
هم اکنون به علت نبود پزشک متخصص و راه‌اندازی نشدن بخش سونوگرافی بیمارستان دیر بیماران و زنان باردار برای انجام کارهای خود در این زمینه به شهرهای همجوار سفر می‌کنند.

شهرستان دیر با بیش از ۶۰ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر