پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۲۵۴
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۴

فکرشهر: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن انتقاد از افزایش قیمت خودروی پراید گفت: متاسفانه ایران‌خودرو و سایپا از تمامی رانت‌های کشور استفاده کرده‌اند اما نتوانستند حداقل انتظارات مردم را برآورده کنند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، مهرداد گودرزوند چگینی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با اشاره به نزدیک بودن بررسی بودجه ۱۴۰۱ گفت: یکی از رهکارهای اساسی در کنترل تورم و گرانی، قانون بودجه یک ساله است که اثراتش می‌تواند گرانی افسارگسیخته را آرام کند. امید مردم به بهبود وضعیت معیشت است.

نماینده مردم رودبار در مجلس به «توزیع تسهیلات بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌ها و شهرستان‌ها» اشاره کرد و گفت: به منظور ایجاد ظرفیت‌های اشتغال‌زایی این مهم در کشور مدنظر قرار بگیرد. متاسفانه در استان گیلان طی ۲۰ سال گذشته به ظرفیت‌های اشتغال‌زایی توجه نشده است.

 ضرورت ارائه راهکارهایی برای اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به نهاده‌ها و کالاهای اساسی

وی به مسئله جدی تر به جامعه هدف پرداخت یارانه اشاره کرد و تأکید کرد: دراین راستا تعیین تکلیف دهک‌های دریافت کننده یارانه باید مورد توجه قرار بگیرد. راهکارهایی ارائه و پیش بینی شود تا ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به نهاده‌ها و کالاهای اساسی اختصاص داده شود تا مردم شاهد کمبود و گرانی کالاهای اساسی و دارو تحت هر عنوانی نباشند.

ایران‌خودرو و سایپا از تمامی رانت‌های کشور استفاده کرده‌اند

گودرزوند چگینی با بیان اینکه دست رانتخواران باید قطع شود و ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به دست مردم برسد، گفت: متاسفانه دو شرکت ایرانی ایران‌خودرو و سایپا از تمامی رانت‌های کشور استفاده کرده‌اند اما نتوانستند حداقل انتظارات مردم را برآورده کنند. پرایدی که ۵۰ میلیون تومان قیمت ندارد با نرخی بیش از ۱۴۰ میلیون تمان فروخته می‌شود. ضرر ناتوانی مدیران این شرکت‌ها نباید توسط مردم پرداخت شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس خطاب به رئیس جمهور، گفت: چرا باید مدیران پایه و ضعیف تصمیمی بگیرند که شما وارد صحنه شوید و در ماجرای خودرو دخالت کنید؟ اثرات این تصمیماتی که مدیران ضعیف اتخاذ کرده اند در بورس و جامعه دیده می‌شود. انتظار داریم که مدیران ضعیف و ناتوان در راس امور نباشند.

ابراز امیدواری نسبت به افزایش حقوق متناسب با شرایط و بودجه کشور در بودجه ۱۴۰۱

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره ضمن ابراز امیدواری نسبت به افزایش حقوق متناسب با شرایط و بودجه کشور در بودجه ۱۴۰۱ برای همه کارکنان گفت: قرار بود دولت کوچک و بهینه‌سازی شود اما امروز شرکتی، حجمی و طرحی حقوق خود را کامل دریافت می‎‌کنند و هزینه‌ها کاهش پیدا نکرده است. از دولت درخواست داریم در بودجه سال آینده چارت سازمان‌ها را مشاهده کند و شرکت‌های واسطی که تاثیری بر اقتصاد کشور ندارند حذف شوند.

گودرزوند چگینی با تاکید بر ضرورت همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در بودجه ،۱۴۰۱ عنوان کرد: کسانی که بهترین سرمایه کشور بودهند و بهترین زمان عمر خود را در کشور صرف کرده‌اند باید مورد توجه جدی قرار بگیرند و این افراد سرمایه‌های کشور هستند و مردم به آنها اعتماد دارند.

نماینده مردم رودبار در مجلس در پایان گفت: انتظار داریم شایسته سالاری در انتصابات مدیران مدنظر قرا بگیرد مدیری که هیچگونه سابقه‌ای ندارد چگونه در دستگاهی عریض و طویل به کارگرفته می‌شود و افراد صاحب نظر کنار رفته‍ اند. انتصابات در این دولت باید بر اساس توانمندی و شایستگی باشد. مردم به این دولت امید بسته‌اند و باید بهترین‌ها در این دولت انتظارات مردم را برآورده کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر