شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۳۰۳
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

فکرشهر: جمعیت هلال احمر استان بوشهر در پاسخ به گلایه رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه از اعزام نکردن بالگرد برای انتقال جسد فرد صاعقه زده در کوه‌های اطراف روستای چهارروستایی این شهرستان اعلام کرد: علت اعزام نشدن بالگرد صادر نشدن مجوز پرواز به دلیل تاریکی هوا بوده است.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی هلال احمر بوشهر روز دوشنبه در این جوابیه آورده است: به دنبال فوت یک نفر از اهالی روستای چهارروستایی شهرستان گناوه، روح الله یگانه رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه، اظهاراتی در فضای مجازی به عنوان گلایه‌مندی از جمعیت هلال احمر استان بوشهر مبنی بر همکاری نکردن و کوتاهی در اعزام بالگرد برای انتقال جسد فرد حادثه دید در کوه‌های چهارروستایی بیان کرد که پاسخ این اظهارات برای تنویر افکار عمومی و مردم نوع‌دوست استان بوشهر به شرح زیر بیان می‌شود.

در این پیام ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار خواجه که در غم از دست دادن فرزندشان به سوگ نشسته اند، اعلام شده است: پیرو گزارش گم شدن شخصی در منطقه کوهستانی اطراف روستای چهار روستایی از توابع بخش بندر ریگ شهرستان گناوه در حدود ساعت ۱۳ شنبه ۲۲ آبان ماه جاری و درخواست اعزام بالگرد از جمعیت هلال احمر، بلافاصله هماهنگی‌های لازم برای اعزام به منطقه حادثه از سوی معاونت امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان بوشهر انجام گرفت که بخشدار بندر ریگ به هلال احمر استان گزارش داد جسد پیدا شده است و عملیات لغو شد.

در ادامه جوابیه هلال احمر آمده است: در همین تاریخ و ساعت حدود ۱۶:۳۰ دقیقه با تماس مرادپور عضو شورای اسلامی روستای چهارروستایی مبنی بر درخواست مجدد بالگرد برای انتقال جسد فرد متوفی، با توجه به سخت‌گذر بودن منطقه و با وجود صادر نشدن مجوز برای انتقال جسد به وسیله بالگرد، دوباره معاونت امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان بوشهر برای اعزام بالگرد هماهنگی کرد اما با توجه به ساعات پایانی روز و تاریکی هوا مجوز پرواز صادر نشد.

جمعیت هلال احمر استان بوشهر تاکید کرده است: این جمعیت همواره و در همه حال یاری‌گر آسیب دیدگان ناشی از حوادث است و از شمال استان تا جنوب آن را مانند قبل پوشش امدادی می‌دهد.

در ساعات گذشته عکسی در فضای مجازی استان بوشهر منتشر شده که در آن پدری اهل یکی از روستاهای گناوه جسد پسرش را در مسیری کوهستانی با چهارپا حمل می‌کرد.

در شرح عکس آمده بود که روز جمعه گذشته، جوانی ۲۳ ساله اهل روستای چهارروستایی شهرستان گناوه که برای چرای دام به مراتع بالادست رفته بود براثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داد.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه روز دوشنبه  با انتشار متنی در فضای مجازی از هلال احمر استان بوشهر به علت همکاری نکردن برای انتقال جسد فرد صاعقه زده در مسیر کوهستانی روستای چهار روستایی، اظهار گله‌مندی کرد.

روح‌الله یگانه روز دوشنبه در متن انتشار یافته منتسب به او اظهارداشت: خانواده‌ متوفی پس از بارندگی روز جمعه گذشته خبر می‌دهند که جنازه‌ پسرشان با کمک مردم پیدا شده اما چون بر بلندی ارتفاعات قرار دارد، توان انتقال به روستا را ندارند و به بالگرد نیاز مبرم است.

وی افزود: پس از مکاتبه‌های هلال‌احمر گناوه با استان بوشهر، خبر دادند که هلال‌احمر استان پس از انجام هماهنگی‌ها، بالگرد را اعزام می‌کند اما همکاری نکرد.

روستای چهارروستایی از توابع بخش ریگ در شمال استان بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر