جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۳۲۶
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۳

فکرشهر: نماینده سبزوار و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره علت مخالفت نمایندگان با فوریت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی آن هم در حالی که آن را فسادزا می‌دانستند، گفت: «مخالفتی که امروز شد این است که مجلس می‌گوید آن مبلغی که به دولت داده شد، در کجا مصرف شده است و چرا گزارش دقیقی که قرار بوده دست‌کم به کمیسیون برنامه و بودجه داده شود، ارائه نشده است. حال دولت یک ۶/۴ میلیارد دلاری از مجلس خواسته و نکته برجسته اینجاست که مجلس می‌گوید من بر اساس چه اطلاعاتی این مبلغ را اضافه کنم و از کجا معلوم چند ماه دیگر نگوید چند تومان دیگر مجددا اضافه کنید. در واقع می‌خواهد اطلاع دقیقی از آنچه در گذشته رخ داده، داشته باشد تا این تصمیم را بگیرد.»

به گزارش فکرشهر، بهروز محبی نجم‌آبادی در گفتگو با خبرنگار «انتخاب» در پاسخ به این پرسش که چرا نمایندگان که پیش از این ارز ۴۲۰۰ تومانی را فساد‌زا می‌دانستند، اما به دو فوریت لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی رای ندادند، گفت: «شما می‌دانید که دولت گذشته قرار بود هشت میلیارد دلار در طول سال استفاده کند برای واردات ارز ترجیحی، در واقع هشت میلیارد دلار سقف آن بوده است. اتفاقی که افتاده این است که بعد از آن یک و نیم میلیارد و امروز هم گفته شد علاوه بر آن یک میلیارد دلار دیگر و در واقع تا الان ۱۰ و نیم میلیارد دلار استفاده شده است.»

وی افزود: «مخالفتی که امروز شد این است که مجلس می‌گوید آن مبلغی که به دولت داده شد، در کجا مصرف شده است و چرا گزارش دقیقی که قرار بوده دست‌کم به کمیسیون برنامه و بودجه داده شود، ارائه نشده است. حال دولت یک ۶/۴ میلیارد دلاری از مجلس خواسته و نکته برجسته اینجاست که مجلس می‌گوید من بر اساس چه اطلاعاتی این مبلغ را اضافه کنم و از کجا معلوم چند ماه دیگر نگوید چند تومان دیگر مجددا اضافه کنید. در واقع می‌خواهد اطلاع دقیقی از آنچه در گذشته رخ داده، داشته باشد تا این تصمیم را بگیرد.»

محبی خاطر نشان کرد: «مجلس گزارش می‌خواهد. ممکن است اگر دولت بتواند در آینده اطلاعات دقیقی از مخارجی که انجام داده و نیازهایش را اعلام کند، ما هم بتوانیم دوباره کمک کنیم. حالا در این بین، بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم مطرح است که قربانی آن شد.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر