جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۴۱۶
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به مشکلات عدیده بنادر گناوه، دیلم و ریگ لایروبی و تجهیز آنها تسریع شود .

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی دفتر نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، عبدالکریم جمیری افزود: موضوع ارتقای بنادر استان از جمله لایروبی و تجهیز بنادر دیلم، گناوه و ریگ و بندر بوشهر در دیدار اخیر با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور مطرح و پیگیری و مقررشد این سازمان با اولویت در این زمینه  اقدام کند.

وی اظهارکرد: در این دیدار، گزارشی از آخرین وضعیت بنادر استان بوشهر ارایه شد و با توجه به تصویب طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان بوشهر، از اقدام‌ها و تحولاتی که در این زمینه  صورت گرفته نیز مطلع شدیم.

جمیری گفت: در طرح توسعه بنادر اصلی و فرعی این استان ، بندر بوشهر به‌عنوان بندر اصلی و ۱۰ بندر تجاری فرعی تعریف شده‌اند که در قالب طرح جامع بنادر بازرگانی، طرح توسعه بندر بوشهر تا افق ۱۴۰۴ و بنادر فرعی  به صورت توسعه ۱۵ ساله در سه گام پنج ساله عملیاتی می‌شوند.

وی اضافه کرد:  برای استفاده حداکثری از ظرفیت بنادری که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، باید در راستای توسعه هرچه بیشتر آنها گام برداریم و ضمن فراهم‌آوری شرایط برای تغییر بنادر سنتی، از ظرفیت‌های ویژه و متفاوت هر یک از این مناطق بهره ببریم.

وی گفت: بیش از ۸۰ درصد حمل و نقل در جهان و بیش از ۹۰ درصد در ایران از مسیر دریا صورت می‌گیرد که با توجه به ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور باید بتوانیم با مدیریت کارآمد شرایط را به سود خود رقم بزنیم و برای سایر کشورها وابستگی ایجاد کنیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: استقرار صنایع و توجه به صادرات کالا، مهم‌ترین مساله‌ای است که اقتصاد ایران به آن نیازمند است و با توجه به اینکه بنادر، ظرفیت ویژه‌ای برای تسهیل در مسیر تجاری کشور دارند، باید از آن استفاده کرد.

وی بیان کرد: برای رونق تولید در کشور باید برنامه مدون و عملیاتی تعریف شود و در این میان از همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور استفاده کرد.

جمیری گفت: در این زمینه نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر و سریع تر بخش خصوصی در بنادر ایران هستیم و به طور حتم با این اقدام، زمینه صادرات فراهم خواهد شد.

شهرستان های ساحلی گناوه و دیلم در شمال استان بوشهر واقع هستند و شغل ۸۰ درصد مردم این مناطق به دریا و دریانوردی وابسته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر