چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کارشناس هواشناسی:
فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز آسمان استان بارانی می‌شود و از فردا بر شدت بارش‌ها افزوده می‌شود...
کد خبر: ۱۰۰۶۶۵
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۰

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز آسمان استان بارانی می‌شود و از فردا بر شدت بارش‌ها افزوده می‌شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان، سرعت وزش بادهای جنوبی روی دریا افزایش خواهد یافت و سواحل استان تا روز دوشنبه متلاطم خواهد بود.

وی اضافه کرد: طی این مدت وقوع رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای، غالباً در نواحی شمالی و مرکزی استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی نقاط شمالی استان بر شدت بارندگی‌ها افزوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با خروج این سامانه از روز سه شنبه، سرعت وزش بادهای شمالی افزایش یافته و دریا تا اواخر هفته مواج و متلاطم خواهد بود.

مساعدی بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری تا ابری همراه با غبار محلی، از عصر امروز در برخی مناطق وقوع رگبار پراکنده باران و رعدوبرق همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در سواحل شمالی و مرکزی استان از عصر امروز گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، از اوایل شب در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان به تدریج ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر