پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۷۶۳
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۴

فکرشهر: آیین پاسداشت فعالان حوزه ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب تنها گریه کن در بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مراسم یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولان استانی، و شماری از خانواده‌های شهدا، نویسندگان ادبیات پایداری و نویسندگان نوجوانان در بوشهر برگزار شد.
در این مراسم از تعدادی از خانواده شهدا، نویسندگان ادبیات پایداری و نویسندگان دانش آموز که در حوزه شهید و شهادت اثری داشتند تجلیل و تقریظ رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر کتاب تنها گریه کن همزمان با سراسر کشور رونمایی شد.
متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
با شوق و عطش، این کتاب شگفتی‌ساز را خواندم و چشم و دل را شستشو دادم. همه چیز در این کتاب، عالی است؛ روایت، عالی؛ راوی، عالی؛ نگارش، عالی؛ سلیقه‌ تدوین و گردآوری، عالی و شهید و نگاه مرحمت سالار شهیدان به او و مادرش در نهایت علوّ و رفعت .. هیچ سرمایه‌ معنوی برای کشور و ملّت و انقلاب برتر از این‌ها نیست.
سرمایه‌ با ارزش دیگر، قدرت نگارش لطیف و گویایی است که این ماجرای عاشقانه‌ مادرانه به آن نیاز داشت.
کتاب «تن‌ها گریه کن» اثر اکرم اسلامی است که توسط انتشارات حماسه یاران چاپ و روانه بازار شده است.

این کتاب روایت زندگی اشرف سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن است که به رشته تحریر در آمده است.
این اثر کوشیده تصویری کوتاه و مختصر از یک عمر زندگی و ولایت پذیری و فرمانبرداری زنی را نمایش دهد که در تاریخ انقلاب رشد کرد و اثرگذار شد.
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این مراسم گفت: عزت ملی از ویژگی‌های بارز شهداست. شهید با شهادت خود برای ملت و کشور عزت ملی می‌آفریند.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: ملت ایران و ساکنان استان بوشهر از دیر باز از زمان حمله پرتغالی‌ها و انگلیسی‌ها مفاهیم شهید و شهادت را تجربه کرده است و تکریم شهدا نیز سنتی الهی است.
وی با اشاره به تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب تنها گریه کن افزود: هنرمندان باید در قالب‌های مختلف در عرصه شهید و شهادت آثار فرهنگی مختلفی تولید کنند. در همین راستا شورای فرهنگ عمومی استان هر سال در آیینی از مولفانی که در مکتب شهید و شهادت قلم می‌زنند، تقدیر می‌کند.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار بوشهر هم گفت: بسیج مدرسه عشق و شهادت و واژه‌ای بسیار مقدس است شهید جسم و روحش را فدای هدفش می‌کند.
محمد تقی ایرانی افزود: هم اکنون در شرایط خاص اقتصادی معیشتی، و یک جنگ اقتصادی هستیم و جنایتکاران جهانی دست به دست هم داده اند تا ملت ایران را یک تنگنای اقتصادی قرار داده و عرصه را برآن‌ها تنگ کنند تا منجر به اعتراض مردم شود، اما ملت ایران با راهنمایی رهبر فرزانه انقلاب مقابل دشمنان می‌ایستد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز گفت: دفاع مقدس برگ پر افتخاری در تاریخ است و امروز سیره پیشگامان دفاع مقدس تبدیل به تفکر بسیجی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر