جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۸۹۹
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

فکرشهر: احمد محمدی زاده استاندار بوشهر روز سه‌شنبه درهمایش رسانه مطالبه گر با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بوشهر گفت: در حوزه رسانه فضای این استان بیش از اینکه کاری باشد، سیاسی و دچار سیاست زدگی شده که نتیجه آن بجز تخریب یکدیگر نیست.

به گزارش فکرشهر از  ایرنا، محمدی زاده  افزود: سیاست زدگی در استان بوشهر را بخوبی در فضای مجازی و رفتار حرفه‌ای فعالان عرصه رسانه  می‌توان دید، این درحالی است که فضای رسانه‌ای در استان‌های دیگر پرداختن به کسب و کار، مسائل فنی، عمران و آبادانی است.

وی ادامه داد: در فضای رسانه‌ای استان بوشهر به محض اینکه یک نفر برای مسئولیتی معرفی می‌شود عده زیادی از جریان‌های مختلف با شمشیر از رو بسته، نیزه و سنگ به جان او می‌افتند تا او را نابود و تخریب و برای همیشه از حوزه کار حذف کنند که این رفتاری بد است و بخش رسانه ای این استان باید با این رفتار غیرحرفه ای و غیراصولی مقابله کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه درشرایط جنگ اقتصادی ایجاد فضای کار و جذب سرمایه گذار دشمن را با ناکامی روبرو می‌کند گفت: این درحالی است که بوشهری‌ها و مدیران در بوشهر سرمایه ستیز هستند.

وی ادامه داد: در همین مدت کوتاه مسئولیت در این استان بوشهری‌ها صاحبان سرمایه را در حالی که آمده بودند در این استان سرمایه گذاری کنند، ملاقات کرده و به دلیل برخورد بد در سیستم اداری، دولتی و فضای مجازی شرایطی را بوجود آوردند که آنها ترجیح دادند برای سرمایه گذاری به استان‌های دیگر کوچ کنند.

محمدی زاده گفت: در شرایط جنگ اقتصادی که منابع دولتی محدود است به شدت به جذب همکاری بخش خصوصی و حمایت از این بخش ایجاد شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری آنان نیازمند هستیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات رسانه ها باید جوان گرایی باشد گفت: هرچند به لحاظ مدیریتی در انتخاب فرمانداران از افراد میانسال استفاده شد اما در نظر داریم در انتخاب بخشداران و معاونان دستگاه‌ها از نیروی جوان استان استفاده شود.

وی با تاکید بر امید افزایی در جامعه اظهار کرد: اگر در شرایط جنگ امید به آینده ایجاد نشود یاس جایگزین آن می‌شود.

استاندار بوشهر افزود: در شرایطی که دشمن یک قدرت بزرگ رسانه ای را با خود در قالب جنگ اقتصادی علیه ایران اسلامی بسیج کرده است باید اصحاب رسانه با امید افزایی از نظام و حکومت دفاع کنند.

وی امیدآفرینی، امید به موفقیت، عبور از شرایط سخت، پیروزی و عقب نشینی دشمن از ضرورت ها در حوزه جنگ اقتصادی است.

استاندار بوشهر گفت: ایران اسلامی جنگ نظامی را با کمک مردم و تقدیم صدها هزار شهید، جانباز، آزاده و میلیون‌ها رزمنده با ایستادگی مردم و رهبری امام (ره) پشت سر گذاشت و حاصل آن پیروزی امروز توانمندی دفاعی و امنیتی است که کشور ما در اینجا و در حوزه مقاومت از آن برخوردار است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی امروز در شرایطی قرار گرفته که  دشمن اراده برخورد با آن را پیدا نمی کند و این همان قدرت بازدارنده ناشی از آن مقاومت هشت ساله ملت ایران است.

استاندار بوشهر گفت: امروز دشمن عاجز، پشیمان و شکست خورده جنگ نظامی علیه ایران است به همین دلیل جنگ اقتصادی همه جانبه را آغاز کرده که لازمه موفقیت در این جنگ استفاده از تجارب هشت سال دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر ضرورت داشتن وحدت در این شرایط حساس  تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس همه سرباز میدان بودند و  ایفای نقش می‌کردند و خبرنگاران و اصحاب رسانه در خط مقدم جبهه عملیات انجام می‌دادند وموفقیت‌های رزمندگان و شکست دشمن را آشکارا گزارش می‌ کردند امروز هم در جنگ اقتصادی همان صحنه ها باید تکرار شود.

به گفته محمدی زاده در شرایط جنگ اقتصادی ما به دنبال جریان سازی و جریان طلبی، چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب نیستیم بلکه همه باید رفتار انقلابی داشته باشند.

وی یادآور شد: هرکسی از رهبر معظم انقلاب اطاعت، از مردم دفاع و با دشمن دشمنی کند انقلابی است؛ ما به دنبال رفتار انقلابی و در عرصه رسانه هم خواهان همین مساله هستیم.

استاندار بوشهر، تقویت مطالبه گری رسانه‌ها را ضروری دانست و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست از رسانه‌ها شکایت نکنند مگر در مواردی که خطوط مشخص شده رعایت نشود که آن هم با تشکیل شورای حل اختلاف مساله باید حل شود و رابطه آنها با اصحاب رسانه مانند رفتار پدر و فرزند باشد.

وی توسعه آموزش رسانه ای را از دیگر اولویت‌های مدیریت ارشد استان بوشهر عنوان کرد و افزود: بررسی می‌شود رشته‌های تحصیلی مورد نیاز برای ارتقای تحصیلی اصحاب رسانه در این استان فراهم شود.

محمدی زاده گفت: همچنین معیشت و مسکن خبرنگاران دستور کار فعال مدیریت ارشد استان بوشهر درحوزه عمرانی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر