سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۹۰۱
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۶

فکر شهر: سرپرست شهرداری برازجان به‌منظور ایجاد چشم‌اندازی زیبا در مناطق مختلف شهر از کاشت نهال درخت و گل در مقیاسی بسیار وسیع خبر داد.

به گزارش فکر شهر از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی برازجان، امرالله عباسی گسترش طراوت و شادابی در فضای شهری را یک ضرورت دانست و اعلام کرد: با توجه به اقلیم مناطق جنوبی کشور، باید از فصول پاییز، زمستان و بهار بهترین استفاده را برد و فضاهای سبز شهری را جلوه خاصی بخشید تا شهروندان بیشترین استفاده را ببرند.

مهندس عباسی همچنین افزود: توسعه فضای سبز راه اصلی مقابله با مناظر شهری آشفته، متراکم و فاقد عناصر طبیعی است و این موضوع تأثیر مستقیمی بر سلامت روحی و روانی شهروندان عزیز شهرمان دارد. ازاین‌رو، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری برازجان به‌رسم هرسال اقدام به کاشت شمار زیادی نهال از گونه‌های مختلف گل و گیاه کرده تا گامی شایسته در جهت گسترش طراوت و شادابی در فضای شهری برازجان بردارد.

در ادامه سرپرست شهرداری برازجان توسعه فضای سبز شهری در مناطق محروم شهر را اولویت خواند و تصريح كرد: در این برنامه که طی روزهای اخیر آغاز گردیده حدود ۱۲ هزار نهال درخت و گل خریداری‌شده به‌تدریج در محل‌های از پیش تعیین‌شده به‌خصوص مناطق کمتر توسعه‌یافته و نقاطی که با کمبود درخت و فضای سبز مواجه‌اند، کاشته خواهد شد. این نهال‌ها شامل حدود ۲۳ گونه‌ی مختلف ازجمله گل کاغذی مصری و رنگی، برهان‌گلی، شمشاد، سپستان، ابریشم، شاه‌پسند، پالم و... خواهند بود.

وی افزود: همچنین به جهت افزایش کیفیت خدمت‌رسانی و کاهش هزینه‌ها در این حوزه نسبت به تجهیز واحد فضای سبز اقدام شد و تجهیزاتی نظیر چمن‌زن موتوری، شمشاد زن موتوری، حاشیه زن موتوری و اره تلسکوپی به این واحد افزوده شد.

امراله عباسی در انتها اعلام کرد: امید می‌رود تلاش‌های همکاران بخش‌های مختلف شهرداری مورد رضایت و توجه شهروندان قرار بگیرد و همشهریان عزیز نیز با محافظت از فضاهای سبز شهری به‌عنوان بخشی از اموال عمومی شهر، به زیباتر شدن شهر تاریخی و عزیزمان کمک کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر