جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۹۲۳
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲

فکرشهر: علی محمدی گفت: پیمانکار آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر خواسته‌های فراتر از توافق آغازین دارد که باید با اجرای قانون و نشست با دستگاه‌های نظارتی حق مردم در تأمین آب را محقق کرد.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، استاندار بوشهر ۲۲ مهر در بازدید از طرح‌های آب‌شیرین‌کن استان، وعده بهره‌برداری از فاز نخست آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر را داد که با گذشت ۱۰ روز ار روز موعود یعنی ۲۲ آبان خبری از راه‌اندازی آن نیست. البته احمد محمدی‌زاده در آن بازدید خواستار حل مشکل قانونی اجاره‌ی زمینی شد که پیمانکار در آن مشغول اجرای طرح است.
 
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی هم ۳۰ آبان بازدیدی از این طرح داشت که پس از شنیدن سخنان پیمانکار، رسیدگی به مشکل اجاره زمین این آب‌شیرین‌کن را خواستار شد.
 
امروز مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما درباره این مشکل گفت: طرح آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی دشتستان آب را از ساحل بوشهر تأمین می‌کند و به این شهرستان انتقال می‌دهد. شرکت آب‌وفاضلاب کشور مجوز مزایده آن را برای سرمایه‌گذاران صادر کرد که برای آن زمینی در محله سرتل بوشهر در کنار آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی خریداری شد.
 
علی محمدی افزود: پس از مشخص شدن سرمایه‌گذار و پیمانکار که در استان بوشهر سابقه اجرای طرح داشت و همان پیمانکاری است که طرح آب‌شیرین‌کن ۲۲ هزار مترمکعبی بوشهر را اجرا کرده؛ این پیمانکار که برای طرح قبلی خود زمینی را روبه‌روی دانشگاه خلیج فارس اجاره کرده بود، به مسئولان درخواست داد که طرح ۱۷ هزار مترمکعبی را نیز با هدف کاهش هزینه‌ها و پیش افتادن زمان در همان زمین طرح ۲۲ هزار مترمکعبی اجرا کند.
 
او اضافه کرد: از آن‌جایی که آب منطقه‌ای یک دستگاه دولتی است و برای اجاره یا واگذاری زمین به بخش خصوصی باید مراحل آن گذرانده و مجوز‌های قانونی صادر شود، برای شتاب‌بخشی به اجرای این طرح و با توجه به مصوبه ستاد مدیریت بحران استان، زمین موردنظر صورت‌جلسه و در اختیار سرمایه‌گذار گذاشته شد تا هم‌زمان با آن تشریفات و مراحل قانونی واگذاری زمین نیز انجام و منجر به بستن قرداد میان موجر و مستأجر شود تا مشکلی از جانب دستگاه‌های نظارتی، محاسباتی و حقوقی دامنگیر آب منطقه‌ای نشود.
 
محمدی گفت: اکنون زمین تحویل پیمانکار است و قرارداد هم بر اساس خواسته‌های آنان تحویل داده شده، اما اینک این پیمانکار فراتر از توافق و موارد قانونی، خواسته‌هایی را در حوزه نوع اجاره و مدت‌زمان اجاره مطرح کرده که بالاتر از اختیارات استان است و باید تشریفات خاصی برای آن گذرانده شود.
 
او افزود: قرارداد دست پیمانکار است که بخشی از آن را امضا نکرده و خواسته و کار آنان غیرمنطقی است.
 
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان این‌که تا جایی که می‌دانیم خط انتقال آن نیز که از تکالیف پیمانکار بوده تکمیل نشده و همچنان آب به خانه‌های مردم نرسیده، گفت: برای حل مشکل اجاره زمین، پیشنهاد‌هایی وجود دارد، ازجمله این‌که با دستگاه‌های نظارتی جلساتی گرفته شود تا راهکار‌های قانونی حل مشکل اندیشیده و تصمیمات انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر