پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۹۳۶
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

فکرشهر: خیرین کتاب و فعالان کتابخوانی شهرستان دشتی روز سه شنبه در آیینی با حضور مسئولان این شهرستان تقدیر شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این آیین گفت: مروجان کتابخوانی افراد علاقه‌مند که با عشق به فعالیت در این حوزه مشغول هستند.

حمید زارعی با بیان اینکه اهدای کتاب از کتابخانه شخصی یک مجاهدت مثال‌زدنی است، اظهار کرد: در سال گذشته و سال جاری بیش از یکهزار جلد کتاب از سوی هنرمندان، اصحاب قلم و دیگر چهره‌های برجسته شهرستان اهدا شده که اقدام ارزشمند آنها قابل تحسین است.

وی افزود: مشارکت مردم در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بالا است  که در این راستا می‌توان به برگزاری فعالیت‌های خودجوش خانوادگی در افزایش سرانه مطالعه اشاره کرد.

زارعی بیان کرد: در شهرستان دشتی کتاب، کتابخوانی و کتاب‌نویسی به یک رویداد تبدیل شده که از هفته کتاب سال گذشته تا امروز سه کتاب به قلم کودکان و نوجوانان شهرستان به چاپ رسیده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از افراد خیر کتاب و فعالان و مروجان کتابخوانی، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با استفاده از ظرفیت حوزه فرهنگی بویژه کتاب و کتابخوانی در توسعه شهرستان گام‌های موثری بردارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش و دبیر ستاد هفته کتاب شهرستان دشتی نیز ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیجیان همواره با رشادت‌های خود عزت و افتخار برای کشور به ارمغان آورده‌اند و در دفاع از خاک وطن تلاش مضاعف از خود نشان داده‌اند.

عبدالمهدی شریف‌نژاد بیان کرد: با تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان بویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب بیش از ۶۰ برنامه با محوریت کتاب و کتابخوانی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته کتاب بر محوریت مدارس برنامه‌ریزی شده است، افزود: پویش کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان، اهدای کتاب، عضویت رایگان در کتابخانه، نشست‌های کتابخوانی، کارگاه‌های آموزشی کتاب‌نویسی و افتتاح باشگاه‌های کتابخوانی از جمله برنامه‌های برگزار شده این رویداد فرهنگی است.

شریف‌نژاد اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان نهادینه شده که این مهم جز با تلاش و مربیان و اولیای دانش‌آموزان میسر نبود که جای تقدیر و سپاس دارد.

در این آیین علاوه بر شعرخوانی با موضوع کتاب توسط کودکان و نوجوانان، از سید محمدطاهر علوی، فرید میرشکار، ابراهیم شاکری‌مطلق، عباس دلجو، سمیه غریبی، اطهر زارعی، عبدالرسول قاسمی، محمدکاظم بحرانی و علی فرمانی در بخش خیرین کتاب و از لیلا حیاتی، حسین ریشهری نژاد، ناهید جمشیدنیا، زینب حیدری‌پور، نوش‌آفرین مظفری، فرنگیس غلامی، مائده روزبهانی، ثریا صداقت، ریحانه صفدری، فاطمه صفدری، نازنین صابرآزاد و فاطمه باشی در بخش فعالین و مروجین کتابخوانی تقدیر شد.

همچنین در این برنامه از مهدیا غلامی، مهرسا گنجه، محمدطاها سلیمی، محسن زارعی، سبحان حاجی‌پور، امیررضا طاهانی، کسری رضائیان، محمد تیموری، امیررضا چاهشوری و سید علی علوی برگزیدگان پویش‌های کتاب‌خوانی "من پیامبر را دوست دارم" و " ولایت خورشید" نیز تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر