جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سفیر روسیه در ایران:
فکرشهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: پیشنهاد سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با خواهر خواندگی بوشهربا یکی از شهرهای روسیه بررسی می‌شود...
کد خبر: ۱۰۰۹۵
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶

فکرشهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: پیشنهاد سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با خواهر خواندگی بوشهربا یکی از شهرهای روسیه بررسی می‌شود.
\n 
\nبه گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، فتح‌الله حقیقی در نشست با سفیر روسیه، با اشاره به توانمندی بالای استان بوشهر در زمینه‌های مختلف تجاری و اقتصادی، خواستارمعرفی این توانمندی‌ها به تجار و سرمایه‌گذاران روسی با هدف بهره‌گیری بیشتر ازاین ظرفیت‌ها و افزایش سطح تبادلات تجاری آنها شد.
\n 
\nمعاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر وجود بنادر فعال، فراهم بودن زیرساخت‌های لازم را از جمله مزیت‌های مهم استان بوشهر برشمرد و گفت: استان بوشهر در حوزه تولید محصولات آبزی‌، خرما، صیفی‌جات و محصولات خارج از فصل دارای توانمندی‌های مهمی است که این تولیدات می‌تواند به کشور روسیه صادر شود.
\n 
\nظرفیت‌های مهمی برای سرمایه‌گذاری در بوشهر فراهم است

\n\n

حقیقی با تاکید بر استفاده از فرصت‌های استان بوشهر برای سرمایه‌گذاری افزود: ظرفیت‌های استان بوشهرفرصت مناسبی را برای سرمایه‌گذاری و رشد و توسعه ارتباطات تجاری آن با سایر کشورها به ویژه کشور روسیه فراهم کرده است.
\n 
\nوی با اشاره به پیشنهاد سفیر روسیه برای خواهر خواندگی بوشهر تصریح کرد: پیشنهاد سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران درارتباط با خواهر خواندگی بوشهربا یکی از شهرهای روسیه بررسی می‌شود.
\n 
\n  معاون استاندار بوشهر تاکید کرد: با توجه به مواضع مشترکی که مسئولان دو کشور در تعاملات جهانی دارند توسعه مناسبات در راستای تأمین منافع دو کشور است.
\n 
\nحجم مناسبات اقتصادی ایران با روسیه افزایش یافته است
\n 
\n سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران نیزبا بیان اینکه حجم مناسبات اقتصادی ایران با روسیه افزایش یافته اظهار داشت: حجم مناسبات ایران با کشور روسیه درسال گذشته 4 درصد افزایش یافت که مهم امسال و سال آینده افزایش گسترده‌ای می‌یابد.
\n 
\nلیوان جاگاریان با بیان اینکه روابط مسئولان دو کشور در سطح بسیار بالایی است افزود: دیدار ولادیمیر پوتین و حسن روحانی روسای جمهوری دو کشور در ماه سپتامبر گذشته در بیشکک از اهمیت خاصی برخوردار بود.
\n 
\n  وی با تاکید بر توسعه مناسبات ایران و روسیه خاطرنشان کرد: روسیه در بسیاری از امورات حتی تحریم‌های ظالمانه غرب با ایران وجه مشترک دارند که باید از این فرصت بهره لازم برده شود.
\n 
\nواردات کالا از کشورهای غربی به روسیه ممنوع است
\n 
\nوی با بیان اینکه واردات کالا از کشورهای غربی به روسیه ممنوع است افزود: با توجه به ممنوع بودن واردات کالا از کشورهای غربی، ایران می‌تواند جایگزین این کشورها شود که در این راستا فعالیت‌های اقتصادی و تجاری ایران با روسیه افزایش می‌یابد.
\n 
\n جاگاریان افزود: بسیارخوشحال می‌شویم که بتوانیم تعامل و ارتباط مستمری با استان بوشهر درحوزه‌های گوناگون داشته باشیم.
\n 
\nروسیه می‌تواند بازار هدف تولیدکنندگان استان بوشهر باشد
\n 
\nسفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه، استان بوشهر ازدیرباز برای همگان شناخته شده است خاطرنشان کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهم اقتصادی و کشاورزی است که روسیه می‌تواند بازار هدف تولیدکنندگان استان بوشهر باشد.
\n 
\nجاگاریان با اشاره به اینکه واردات میگو از ایران به روسیه آغاز شده افزود: صادرات آبزیان از ایران به روسیه از دو ماه پیش آغاز شده که با توجه به توانمندی ایران دراین حوزه این فعالیت اقتصادی با کشور روسیه گسترش می‌یابد.
\n 
\n وی تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم با یکی از شهرهای کشور روسیه با بوشهر انعقاد قرارداد خواهر خواندگی داشته باشیم و با تبادل تجربیات مناسبات اقتصادی را بیشترتوسعه دهیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر