جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۹۹۵
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: میزان تولید میگوی پرورشی در این استان در سال جاری ۲۸ هزار تن است که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش فکرشهر، علی بازدار روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کار برداشت میگوی پرورشی از ۱۱ سایت فعال در استان بوشهر به پایان رسید که نسبت به تولید ۲۳ هزار و ۳۰۰ تن سال گذشته پنج هزار و ۲۰۰ تن افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: هرچند شیوع بیماری لکه سفید میگو در اواخر دوره پرورش اسنال باعث شد پیش بینی تولید ۳۰ هزار تنی میگوی پرورشی در استان بوشهر محقق نشود اما با این وجود این میزان تولید نسبت به سال گذشته از رشد ۲۰ درصدی برخوردار است.

بازدار ادامه داد:  این میزان میگوی پرورشی با ذخیره سازی ۲ میلیارد و ۸۳ میلیون قطعه بچه میگو در پنج هزار استخر پرورش در قالب ۳۵۷ مزرعه در سطح ۶هزار و ۵۸ هکتار برداشت و تولید شده است.

وی اظهار کرد: افزایش سطح زیر کشت، ضریب مکانیزاسیون و زیرساخت‌های پرورش در مزارع و سایت‌های پرورش میگو  از عوامل افزایش تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر به شمار می رود.

وی یادآور شد: ۹۰ درصد میگوی پرورشی تولیدی استان بوشهر به خارج از کشور صادر می‌شود و تاکنون ۱۴هزار تن از محصول تولیدی سال چاری در این استان صادر شده است. 

استان بوشهر با تولید ۶۰ درصد میگوی پرورشی کشور به عنوان قطب اول تولید این آبزی شناخته شده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر