جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ در پی بستن درب منابع طبیعی «سرکره» بر روی مردم؛
فکرشهر: محمد محمدزاده فرد: «واقعا در ذهن مدیران و مسوولین کشور و خصوصا استان بوشهر و شهرستان دشتستان چه می گذرد؟»؛ این سوالی است که این روزها ذهن شهروندان را درگیر کرده است؛ چون برخی تصمیمات آن ها اینقدر جالب و بعضا خنده دار و تعجب آور است که حتی آدم هم در گِل می ماند.
کد خبر: ۱۰۱۰۵۴
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۴

فکرشهر: محمد محمدزاده فرد: «واقعا در ذهن مدیران و مسوولین کشور و خصوصا استان بوشهر و شهرستان دشتستان چه می گذرد؟»؛ این سوالی است که این روزها ذهن شهروندان را درگیر کرده است؛ چون برخی تصمیمات آن ها اینقدر جالب و بعضا خنده دار و تعجب آور است که حتی آدم هم در گِل می ماند.

این روزها با وجود فضای مجازی و اطلاعات گردشگری، اگر نگوییم تمام دنیا اما حداقل همه ایران می دانند و خبر دارند که تنها چهار یا پنج ماه از سال، هوای استان بوشهر و شهرستان دشتستان به نحوی است که می توان از آن لذت برد و به گردش و تفریح پرداخت و این روزها دقیقا در همان بازه زمانی قرار داریم.

یکی از مکان‌هایی که همه ساله در این ایام مردم به آنجا رفته و ساعاتی در کنار خانواده به تفریح می پردازند، پارک منابع طبیعی «سرکره» است که یکی از این تصمیمات محیرالعقول مسوولین دشتستان، شامل آن شده است، به نحوی که درب آن مدتهاست بسته شده و همین امر، صدای اعتراض شهروندان برازجان و اهالی بخش مرکزی دشتستان را درآورده است.

در واقع، مدتی است که مسوولین منابع طبیعی شهرستان اقدام به بستن درب این محل تفریحی بر روی مردم کرده اند و دلیل اصلی آن مشخص نیست و هیچ توضیحی هم از سوی هیچ مسوولی تاکنون داده نشده است.

شهروندان، در پیام ها و تماس هایی که رسانه «فکرشهر» داشته اند، چند مورد را به نقل از دست اندرکاران منابع طبیعی به‌عنوان دلیل بسته بودن درب این پارک، عنوان می کنند که یکی از این دلایل، «نبود نور کافی و خطرناک بودن محیط» است که اگر این گونه است، پس چرا بعضی آخر هفته ها درب را به روی مردم باز می کنند؟ اگر خطرناک است همه روزها و شب ها خطرناک است. این سوال نیز در ذهن ایجاد می‌شود که واقعا خرید چند عدد پروژکتور برای اداره منابع طبیعی به این عریض و طویلی سخت است؟

دلیل دیگری که عنوان شده «واگذاری منابع طبیعی به بخش خصوصی» است که باز هم بستن درب آن تا زمان واگذاری به بخش خصوصی، غیرمنطقی است و می توان تا زمانی که واگذاری انجام و کامل نشده، خدمت رسانی به مردم را ادامه داد. البته باید این موضوع را هم در نظر گرفت که اگر روند واگذاری هنوز شروع نشده و یا در حال انجام باشد و بخش خصوصی بخواهد ورود کرده و طی یکی دو ماه آینده مدیریت را برعهده بگیرد، آن فرد یا شرکت قطعاً کار اقتصادی را خوب بلد نیست، چون تا زمان تحویل با توجه به روند ظاهرا طولانی بودن کار فرا برسد، مجددا فصل گرما شده و چند ماه رکود و احیانا ورشکستگی را برای بخش خصوصی در پی خواهد داشت.

این نکته بسیار مهم که ظاهرا مسوولین شهرستان به آن توجه نکرده اند را نیز باید در نظر داشت که در این اوضاع نابسامان اقتصادی و گرفتاری، واگذاری این مکان به بخش خصوصی که هزینه ای به هزینه های مردم اضافه خواهد کرد، شاید قانونی باشد، اما قطعاً کاری اخلاقی نیست و باعث فشار مضاعفی به مردم می‌شود و یا در بدترین حالت، فرصت همین تفریح کم هزینه را نیز از مردم خواهد گرفت.

از دیگر موارد ذکرشده به‌عنوان دلیل بسته شدن این مکان، «وضعیت کرونا» است که این مورد نیز قابل توجیه نیست، به این دلیل که وضعیت استان بوشهر ازنظر کرونا، شکر خدا خوب است و همه مکان‌های کوچک و سالن‌ها در حال فعالیت هستند و فضای باز، قطعاً مشکلی نخواهد داشت، ضمن این‌که همین محل در زمانی که در وضعیت قرمز و سیاه کرونایی قرار داشتیم، باز بود و حالا که آبی هستیم...

درهرحال، دلیل بسته بودن درب منابع طبیعی، هر چه که باشد، به نظر می‌رسد باید در آن تجدیدنظر صورت گیرد؛ البته از اداره منابع طبیعی که نزدیک به سه سال است رییس ندارد و با سرپرست اداره می‌شود، نمی‌توان زیاد توقع داشت، اما از فرماندار شهرستان دشتستان انتظار می‌رود دستور به بازگشایی دهند تا اندک دل‌خوشی مردم در این دوران سخت گرفته نشود.
 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۵
احسنت بر فکر شکر پیگیر
ناشناس
|
-
|
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶
خب بی زبون ها جایی را ندارن که بازگشایی کنن میان جاهایی که باز هستن را میبندن به اندازه ای که بیکار نباشن
نگارنده
|
-
|
جمعه ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۰
درود جناب عباس عزیز

ضمن تشکر از شما بابت مطالعه یادداشت و وقتی که گذاشتید پاسخ مواردی که فرمودید رو میگم خدمتتون. 1- اگر مطلب رو یک بار دیگه با دقت بیشتر مطالعه کنید متوجه میشید که در پاراگراف پنجم نوشته شده « شهروندان، در پیام ها و تماس هایی که رسانه «فکرشهر» داشته اند، چند مورد را به نقل از دست اندرکاران منابع طبیعی به‌عنوان دلیل بسته بودن درب این پارک، عنوان می کنند» پس مواردی که عنوان شده دلایلی است که دوستان شما در منابع طبیعی به شهروندان اعلام کرده اند. 2- ظاهرا دوستان شما راست موضوع را به شما نگفته اند چون درب پارک در روزها هم بسته است و عکس هایی که در بین متن قرار دارد گواه این موضوع است و جهت اطلاع شما باید بگم که اگر نور کافی در شب وجود ندارد باز هم به اطلاعتان برسانم که پیام هایی از طرف شهروندان دیشب دریافت کردم که درب پارک دیشب و پس از درج این مطلب در سایت باز بوده است پس دلیل نمی تواند این موضوع باشد. 3- پارک منابع طبیعی سرکره بودجه سالیانه دولتی داشته برای حفظ و نگهداری. اگر این بودجه حذف شده از بی تدبیری و ضعف مسوولین این اداره است که نتوانسته اند مسوولین بالادستی را راضی کنند که این امر ادامه پیدا کند. این که پارک به بخش خصوصی واگذار شود یا نه هم نظر شخصی من و شما با هم تفاوت داره و من معتقدم باید درب پارک به روی مردم به صورت رایگان باز باشد. یاعلی
عباس
|
-
|
جمعه ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸
با سلام

من با خواندن این متن چند نکته به نظرم رسید که خیلی راحت می توان مشخص کرد این متن بدون تحقیق، مطالعه و کار میدانی نوشته است:

1- شما گفته اید هیچ توضیحی مسئولین نداده اند پس اینهمه تفسیر و دلایل که ذکر کرده اید از کجا اورده اید.  شما بهتر نبود اول توضیح می شنیدید و بعد تحلیل میکردید.  ایا سوال پرسیدید و جواب نشنیدید؟  وقتی حرفی زده میشود برای جلوگیری از جوسازی باید مستند باشد.

2- دلیل نور کافی در شب و روز: بزرگوار منظور نبود نور کافی در شب است و نه در روز. چیزی که من دیدم و سوال پرسیدم در روز پارک باز است و شب به دلیل نبود نور کافی و برای جلوگیری از خطرات احتمالی  تا حل شدن مشکل روشنایی ظاهرا پارک تعطیل می باشد.

3- با یک تحقیق ساده می توان پی برد که بودجه  ادارات عریض و طویلی مانند منابع طبیعی بسیار پایین است پس برای خدمات رسانی بهتر به مردم بهتر است پارک احاله مدیریت شود. 

 
ناشناس
|
-
|
جمعه ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
خیلی باحال گفتی
رضا
|
-
|
شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
درود بر شما

ممنون از اینکه به این موضوع پرداختید. میشه گفت یکی ازمهم ترین فضاهای مناسب شهرستان در این فصل همین پارک است که متاسفانه  تدابیر لازم برای رفاه حال مردم اندیشیده نشده.

 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر