شنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۰۷۴
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۷

فکرشهر: در آئینی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از کتابداران برتر تنگستان تقدیر شدند.

به گزارش فکرشهر از مهر، فرماندار تنگستان چهارشنبه‌شب در آئین تقدیر از کتابداران فعال شهرستان ضمن بیان اینکه باید نگرش مردم و مسئولین به سمتی برود که کارهای جدیدتری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، با تدبیر و برنامه‌ریزی بیشتر انجام شود، عنوان کرد: در خصوص کتاب و کتاب‌خوانی اگر واقع‌بینانه بررسی کنیم، معتقدم رفتن به سمت کارهای دیجیتالی، فرهنگ استفاده از کتاب و انس با کتاب را به حداقل رسانده است.

احمد لطفی اضافه کرد: باید واحدهای کوچک کتابخوانی در روستاها و نقاط مختلف شهرستان ایجاد کنیم تا افراد از سنین پایین با کتاب انس بگیرند.

وی ضمن بازدید از کتابخانه عمومی علم‌الهدی اهرم، سه مقوله مهم را برای توسعه کتابخانه و کتابخوانی اینگونه برشمرد: ابتدا باید از مجامع و تشکل‌های مردمی که درک موضوعی خوبی از اهمیت کتاب دارند را پای کار آورده تا برای ایجاد زیرساخت‌های کتابخانه‌ها کمک کنند و همچنین حتی‌المقدور مبحث کتاب را به خانواده‌ها ارتباط داده تا خانواده‌ها در کنار تأمین دیگر نیازهای اولیه، کتاب را نیز وارد حریم خود کنند و اذهان همه مسؤلین انتصابی و انتخابی را در راستای کانال کتاب قرار داد.

لطفی خاطرنشان کرد: نباید همه منابع مالی را در حوزه‌های عمرانی هزینه کرد و حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را باید در برنامه‌های کاری‌مان لحاظ کنیم و همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها می‌بایست بخشی از کار خود را به حوزه فرهنگی و کتابخوانی اختصاص دهند.

در پایان این نشست، فرماندار تنگستان از خانم‌ها کلثوم عالی پور و لیلا رستمی به عنوان کتابداران برتر کشور، خانم راضیه آردن به عنوان کتابدار برتر استان و همچنین دو عضو نوجوان کتابخانه عمومی اهرم، خانم سوگند جعفری و محمد محمدی به عنوان کتاب‌خوانان برتر شهرستان، با اهدای لوح، تقدیر کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر