جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۲۳۷
شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: برگزاری مراسم و یادواره‌های شهدا در شهرستان دیر گسترش یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی ظهر شنبه در مراسم یادواره آبروی محله شهید محمدحسن احمدی، اظهار داشت: بسیجیان ما هم در دفاع مقدس و هم بعد از آن تا امروز در عرصه‌های مختلف سازندگی، پیشرفت علمی و هسته‌ای، محرومیت زدایی، خدمت رسانی به مردم و مقابله با کرونا و جنگ نرم دشمن خوش درخشیده‌اند.

امام جمعه دیر با اشاره به نقش بانوان در دفاع مقدس، افزود: اگر صبر و بردباری خانواده معظم ایثارگران نبود یقیناً این حضور رزمندگان در دفاع مقدس نداشتیم.

وی تاکید کرد: مردم ما بخاطر دین و دفاع از اسلام فرزندان خود را فدا کردند.

حسینی گفت: ما وام دار شهدا و ایثارگران و رزمندگانی که در خدمت نظام اند هستیم و به این یادواره‌ها نیاز داریم. شهدا را الگوی خود قرار دهیم و پیشکسوتان را فراموش نکنیم.

حسینی ادامه داد: پیام شهید محمدحسن احمدی به ما این است که بهترین راه، راه شهیدان است؛ امروز شهدا از ما می‌خواهند به مسئولیت خود در مقابل زشتی‌ها و پلشتی‌ها عمل کنیم و بی تفاوت نباشیم و امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ چیزی بالاتر از شهادت فضیلت و ارزشی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بزرگترین پاداش شهید، شهادت است که نصیبش می‌شود.

امام جمعه دیر، شهدا را مایه آبرو و سند افتخار کشور و اسلام دانست و بیان کرد: فلسفه بزرگداشت شهدا ادای دین به آنان است.

وی یادآور شد: ترویج و پررنگ کردن فرهنگ شهادت در جامعه با توجه به هجمه دشمن ضروری است؛ یکی از بهترین راه‌ها تجلیل از شهدا و خانواده معظم آنها و ایثارگران است.

حسینی گفت: فرزندان شهیدان و ایثارگران به فراموشی سپرده نشوند.

وی تاکید کرد: پاسدار خون شهدا و آرمان‌هایشان باشیم و از مقام معظم رهبری که جهان اسلام را با تدابیر حکیمانه خود مدیریت می‌کند، پیروی کنیم.

یکی از جانبازان مدافع حرم با بیان اینکه شهیدان کلید دار بهشت هستند، گفت: در هفته بسیج گرد هم جمع شده‌ایم تا یاد شهدا را گرامی داریم.

مسعود محمدی افزود: بسیج یعنی مجموعه‌ای آماده به کار که در راه اسلام و انقلاب جانفشانی کند؛ هر دختر و پسری که قلبش برای نظام می تپد بسیجی است.

وی تاکید کرد: بسیجی سیاست زده نیست اما تحلیل سیاسی و بصیرت دارد و در صحنه حاضر است.

محمدی عنوان کرد: مقام و مسئولیت‌های دولتی روی خون شهدا بنا شده، مبادا مسئولین خیانت کنند.

این مدافع حرم افزود: اسلام مرز جغرافیایی و سیاسی نمی‌شناسد و هر جا لازم شد باید جنگید.

تجلیل از خانواده معظم شهید محمدحسن احمدی، دکلمه خوانی توسط نوه شهید، بیان خاطره توسط جانباز مدافع حرم و مداحی و مرثیه سرایی از دیگر بخش‌های اجرا شده در این یادواره بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر