جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۲۷۱
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر از افزایش ۲۰ درصدی تولید میگوی پرورشی در استان خبر داد و گفت: بخش عمده میگوی پرورشی استان بوشهر صادر می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی بازدار اظهار داشت: استان بوشهر با تولید ۶۰ درصد میگوی پرورشی کشور به عنوان قطب تولید این محصول شناخته می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۲۳ هزار و ۳۰۰ تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شد که امسال با افزایش پنج هزار و ۲۰۰ تنی، میزان تولید میگوی پرورشی استان به ۲۸ هزار تن رسیده است.

بازدار با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: امسال پیش‌بینی‌ها بیانگر تولید ۳۰ هزار تن میگو در استان بود که به خاطر بیماری لکه سفید این میزان تولید محقق نشد.

وی با اشاره به صادرات ۹۰ درصد میگوی پرورشی استان خاطرنشان کرد: تاکنون نیمی از میگوی پرورشی استان به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: امسال پرورش میگو در ۳۵۷ مزرعه در شش هزار و ۵۸ هکتار از اراضی پرورشی استان بوشهر انجام شد.

وی بیان کرد: از مهمترین عوامل افزایش تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر می‌توان به افزایش سطح زیر کشت، ضریب مکانیزاسیون و زیرساخت‌های پرورش در مزارع اشاره کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر