شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۳۰۴
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۸

فکرشهر: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: عشایر نقش بسیاربزرگی در تامین تولید گوشت وفراوردهای دامی کشور دارند و مجلس از همه ظرفیت‌ها برای کمک به این قشر استفاده می‌کند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، غلامحسین کرمی در نشست شورای عشایری شهرستان دشتی افزود: بوشهر یکی از استان‌های عشایر نشین کشور است و همه مسئولان استانی و شهرستانی باید با استفاده از امکانات و ظرفیت های هر شهرستان نسبت به رفع کمبودها و مشکلات عشایر کمک کنند.

وی، به مشکل بیمه عشایر اشاره کرد و ادامه داد : امسال مجلش شورای اسلامی اعتبار بسیارخوبی برای تامین بیمه عشایر کشور اختصاص داد که باید سهم استان بوشهر و شهرستان دشتی به عنوان استان و شهرستان عشایر نشین تامین شود.

کرمی  اضافه کرد: یکی از مشکلات عشایر شهرستان دشتی نداشتن راه‌های مناسب است و با پیگیری‌های خوبی که به عمل آمده سعی خواهد شد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل راه‌های عشایری و ترمیم جاده های سخت گذر در شهرستان دشتی تامین شود.

 وی  به مشکل خشکسالی و تامین نهادهای دامی و علوفه برای دام‌های عشایر استان بوشهر و بویژه دشتی و تنگستان اشاره کرد د و افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته علوفه و نهادهای دامی برای دامدران  و عشایر تامین و همه تلاش مجلس  این است تا دست واسطه ها و دلالان  نهاده های دامی قطع شود و نهاده ها به صورت مستقیم و بدون واسطه به دست دامداران و عشایر کشو برسد.

فرماندار دشتی گفت: امسال اعبتار بسیارخوبی برای تامین امکانات رفاهی عشایر این شهرستان اختصاص یافته است.

عبدالله نادری افزود: کار ترمیم راههای عشایری و بازگشاییی مسیرهای عشایری دشتی در دست انجام است و تا کنون چندین راه عشایری بازگشایی وترمینم شده است.

وی اضافه کرد: تعدای از آب انبارهای عشایری دشتی مرمت و بازسازی شده و بزودی مشکل سوخت آنها نیز برطرف خواهد شد.

در استان بوشهر ۲۵ کانون اسکان عشایر برای ایجاد حاشیه امن در هشت شهرستان استان وجود دارد.

جمعیت عشایری در استان بوشهر ۳۰هزار نفر درقالب ۶ هزار و ۴۹۱ خانوار است که از این شمار ۲۰ هزار نفر در قالب چهار هزار و ۵۷۱ خانوار کوچ‌رو هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر