شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۵۵۶
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱

فکرشهر: نمایش «چوپی» کاری از هنرمندان گروه تئاتر ایلیا و هنرمندان شهرستان گناوه به بیستمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آئینی سنتی راه یافت.

به گزارش فکرشهر از مهر، کارگردان نمایش آئینی چوپی عصر چهارشنبه به خبرنگاران گفت: نمایش آئینی چوپی کاری از هنرمندان تئاتر شهرستان گناوه، مؤسسه نیمدری سبز و گروه تئاتر ایلیا است که از بین نمایش‌های متقاضی از سراسر کشور به عنوان تنها نماینده استان بوشهر به بیستمین جشنواره آئینی راه یافت.

محمد مظفری افزود: این نمایش برگرفته از آئین چوپی یا چوب بازی است که در قسمت‌های شمالی استان بوشهر، و استان‌های مجاور از دیرباز رواج داشته است و اکنون در قالب یک نمایش آئینی فضای باز تولید و قرار است روز سه شنبه ۱۶ آذر در افتتاحیه جشنواره در تهران اجرا شود.

وی با بیان اینکه بیش از یازده نفر از هنرمندان گناوه ای در این نمایش حضور دارند، از همکاری شورای شهر و شهرداری گناوه، انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه بخاطر همکاری جهت اعزام این گروه به جشنواره تشکر کرد.

عوامل نمایش آئینی چوپی کاری از مؤسسه نیمدری سبز و گروه تئاتر ایلیا عبارتند از نویسنده و کارگردان محمد مظفری، دستیار کارگردان و سرپرست گروه روح الله پور قصاب، مشاور کارگردان صادق نیک پرست بازیگران علیرضا شریف، روح الله پور قصاب، رضا رحمانی، صادق رجبی، حسین بهروزی، عبدالمحمد سراجی هستند.

گروه موسیقی این نمایش متشکل از علی تیرنا، محمد دارمی، امیررضا مظفری، طراح لباس: آمنه فروردین، طراح پوستر و بروشور خدیجه لشکری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر