جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۵۶۳
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

فکرشهر: نام جفری اپستین، بانکدار ثروتمند نیویورکی که دهه‌ها از دختران زیر هجده سال سوءاستفاده می‌کرد، طی ۳ سال اخیر، بار‌ها مطرح شده است، این سوء استفاده گر جنسی، در سال ۲۰۱۹ در بازداشتگاه خودکشی کرد و به محاکمه نرسید، اکنون تصاویری از جت شخصی وی منتشر شده که ابعاد تازه‌ای از فساد وی را نشان می‌دهد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب به نقل از نیویورک پست، ظاهرا جفری اپستین از جت شخصی خود، با نام "لولیتا اکسپرس" یک بوئینگ ۷۲۷ برای جا به جا کردن دختران و سوء استفاده از آنان استفاده می‌کرد.

این جت شخصی هم اکنون، در انباری فرودگاه برانزویک گلدن آیلز در جنوب شرقی جورجیا پارک شده است. با ورود به این جت شخصی هر بیننده‌ای متوجه فضای غیرعادی داخل آن می‌شود، صندلی‌های خوابیده با روکش مخملی جت VIP، صندلی‌های بزرگ و حتی تخت خواب‌های دو نفره در محیط داخلی این جت تعبیه شده است.

درواقع فضای این جت هیچ شباهتی با یک جت مسافربری عادی ندارد و به شکلی طراحی شده که بتوان از دختران زیر سن قانونی در این جت سوء استفاده جنسی شود.

گیزلین مکسول به عنوان نزدیک‌ترین فرد به اپستین، هم اکنون در حال محاکمه است.   او متهم است دختران را فریب داده و وارد باند فساد مکسول می‌کرده است. استراوس، دادستان نیویورک می‌گوید: «این مکسول بود که دختر‌ها را به دام می‌انداخت؛ دختر‌هایی که بعضی ۱۴ سال بیشتر نداشتند. مشارکت او تنها به معرفی دختران محدود نمی‌شد بلکه در مواردی مستقیما در آزار‌های جنسی آن‌ها شرکت داشت.»

مستندات پرونده مکسول،  سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ را در بر می‌گیرند. قاضی استراوس می‌گوید: «در این دوره، مکسول و اپستین به طور سیستماتیک دختر‌های نابالغ  را فریب می‌دادند. مکسول با آن‌ها دوست می‌شد، به سینما یا سفر و خرید دعوت‌شان می‌کرد و در نهایت دختر‌ها را به ازای هدایا یا امکاناتی که از اپستین می‌گرفتند مدیون‌ می‌کرد. آن‌ها را گام به گام به سمتی می‌کشاند که تعرض جنسی برایشان امری عادی به نظر برسد.»

دادگاه نیویورک برای اثبات اتهامات مکسول، چهار شاهد کلیدی را احضار کرده است. یکی از این شهود، ماریا فرمر است که  در سال ۱۹۹۶ نخستین شکایت قضایی علیه اپستین را ارائه کرد. او می‌گوید: «من چند مرتبه با گیزلین در ماشین بودم. او می‌گفت دنبال مدل است و از راننده می‌خواست جلوی مدرسه‌ها و پارک‌ها نگهدارد و به دختر‌هایی که چشمش را می‌گرفتند شماره تلفن می‌داد. بعضی از آن‌ها را بعدا در خانه‌اش دیدم.»

ویرجینیا جوفری که یکی از شاکیان این پرونده است، مکسول را "هیولایی" بدتر از اپستین و "شیطان مجسم" خوانده است.

سارا رنسم،   یکی دیگر از شهود است که گفته مکسول و اپستین در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ به او قول دادند که هزینه تحصیلش را می‌دهند به این شرط که اپستین و دوستانش از او سوء استفاده کنند.

اپستین که یک بار در سال ۲۰۰۸ با شکایت ۲۴ دختر دستگیر شده بود، در جریان یک توافق سوال برانگیز با دستگاه قضایی و پرداخت غرامت به قربانیان، محکومیتی سبک به مدت ۱۸ ماه دریافت کرد. اپستین دوستان زیادی در حلقه سیاستمداران و سرمایه‌گذاران داشت. بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت و بیل کلینتون و دونالد ترامپ، روسای جمهوری سابق آمریکا از جمله دوستان وی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر