سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۵۹۶
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: گورستان لنج‌ها در نزدکی بندر محمد عامری از توابع شهرستان تنگستان استان بوشهر و در نزدیکی کلوت‌های این استان قرار دارد.
لنج‌های چوبی و سنتی که تاریخی از آن‌ها گذشته، در بندر عامری به گل نشسته اند.
به گزارش فکرشهر از مهر، این لنج‌های قدیمی در خلیج فارس سالیان طولانی جولان می‌دادند و برای تجارت، باربری و ماهیگیری بین کشور‌های حاشیه خلیج فارس در تردد بوده اند. این لنج ها اکنون تن به گل داده و تبدیل به مکانی جذاب و تماشایی برای جذب گردشگر شده اند.
در زمان‌های قدیم که باران‌ها و سیلاب‌های شدیدتری در این منطقه می‌بارید، آبرفت‌ها از سمت کلوت‌ها به این دره فصلی هدایت می‌شدند و زمانی که لنج‌ها در جزر کامل دریا قرار داشتند، این آبرفت‌ها سطح لنج‌ها را می‌گرفتند و بعد از مدتی لنج‌ها بوسیله همین رسوبات دفن می‌شدند و به همین دلیل این مکان گورستان لنج‌ها نامگذاری شد.

این خور در گذشته یکی از مراکز عمده ساخت و ساز و مرمت لنج‌های چوبی بود، اما با بالا رفتن هزینه تعمیر و نگهداری لنج‌های چوبی و با ورود قایق‌هایی از جنس فایبر گلاس با قیمت مناسب، دیگر خبری از ساخت و مرمت لنج‌های چوبی نیست و بیشتر مردم لنج‌های خود را در این مکان رها کرده‌اند. سال‌هاست که در گوشه‌ای از ساحل خلیج فارس،  لنج‌های چوبی و قدیمی به گل نشسته‌اند و زیستگاه مصنوعی برای انواع گیاهان و جانوران دریایی شده‌اند.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر