جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۶۴۰
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: برپایی رویدادهایی از جمله نمایشگاه و میز ملی خرما در این استان گامی برای افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش تهدیدهای ارزی برای کشور است.

به گزارش فکرشهر، سید حسین حسینی  چهارشنبه‌ شب در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه تخصصی بین المللی خرما در بوشهر درگفت و گو با ایرنا افزود: باتوجه به تهدیدهای ناشی از شرایط تحریمی که منجر به کاهش درآمدهای نفتی کشور شده اقتصاد باید بر پایه محصولات غیرنفتی از جمله خرما تقویت شود.

وی بیان کرد: با تحقق این مهم بدون شک شرایط ناپایدار ناشی از تلاطم‏‌های ارزی کاهش پیدا می‎‌کند.

حسینی ادامه داد: در سال‌‎های اخیر در ارتباط با صنعت نمایشگاهی اقدام‌‎های خوب و موثری انجام شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی توسعه نمایشگاه‌‎های داخلی و خارجی اقدام‎‌هایی مهم انجام داده است.

وی یادآورشد: حضور استان‎‌های تولید کننده و فعال در بخش فرآوری خرما در سومین نمایشگاه تخصصی بین المللی بوشهر نویدبخش توسعه بازارهای داخلی و صادرات غیرنفتی است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر گفت: شکوه نمایشگاه خرما در بوشهر دستاورد بخش خصوصی و نشان از جواب مثبت این بخش به اعتماد بخش‌‎های دولتی مانند وزارت صمت و انجمن ملی خرما است که می‌‎تواند به رونق بازار فروش این محصول کمک کند.

حسینی اظهارکرد: ۲  هفته آینده نمایشگاه بین المللی سیال در ابوظبی برگزار می‌‎شود که از ایران نیز ۱۲ بنگاه تولیدی و صادراتی خرما حضور دارد که سه بنگاه آن از استان بوشهر هستند.

وی ادامه داد: حضور استان‎‌های تولید کننده خرما  در نمایشگاه یاد شده کمک می‌‎کند تا در بازاری که روز به روز رقابت در آن سخت‌تر می‌‎شود ایران و بخصوص استان بوشهر به جایگاه ویژه‌‎ای دست پیدا کند.

حسینی افزود: نشست میز ملی خرما در شهرستان دشتستان به عنوان یکی از قطب‎‌های تولید خرما در استان بوشهر برگزار شد که مسائل و مشکلات این حوزه بخوبی مورد بررسی قرار گرفت.

نمایشگاه بین المللی تخصصی خرما و صنایع وابسته به آن از ۹ آذر در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان بوشهر افتتاح و تا روز جمعه ۱۲ این ماه ادامه دارد.

میز ملی توسعه صادرات خرما درحاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی خرما دراستان بوشهر، روز چهارشنبه با حضور معاونان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و شماری از مسئولان استانی و کشوری در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان  برگزار شد.

 در این نشست نمایندگان اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، مدیران وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه حضور دارند.

برگزاری همایش ملی خرما از دیگر برنامه‌های حاشیه این نمایشگاه در استان بوشهر است.

استان بوشهر با ۶ میلیون اصله نخل و تولید سالانه ۱۶۵هزارتن خرما به عنوان یکی از مهمترین استان‌های تولیدکننده خرمای کشور به شمار می‌رود.

در سال ۹۹ میزان صادرات خرمای استان بوشهر  ۲۷ هزار تن و به ارزش ۳۵ میلیون دلار بود.

در این سال کشورهای مقصد صادرات خرمای استان بوشهر نیز شامل روسیه، اوکراین، ترکیه، افغانستان، اقلیم کردستان عراق، هند، امارات، پاکستان، تاجیکستان، قزاقستان، ارمنستان و قطر بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر