جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۶۹۳
جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱

فکرشهر: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای اصلاح، احیا و نوسازی باغات کشور سالانه به دو تا سه‌ هزار میلیارد تومان هزینه نیاز است.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد مهدی برومندی در همایش ملی خرما اظهار داشت: بخش کشاورزی نقش مهمی در مقابله با تحریم‌ها دارند و تهدیدهای دشمنان را ختثی کردند.

وی با اشاره به کشاورزان و باغداران سفره‌دار مردم هستند تصریح کرد: بخش کشاورزی کشور شش میلیارد دلار درآمد ارزی دارد که از این میزان ۳.۲ میلیارد دلار مربوط به محصولات بخش باغبانی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به فرسودگی باغات کشور اشاره کرد و ادامه داد: سالانه به دو تا سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح، احیا و نوسازی باغات کشور نیاز است.

وی بر لزوم تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار برای اصلاح، احیا و نوسازی باغات تاکید کرد و افزود: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ۵۰ میلیارد تومان برای اصلاح و نوسازی نخیلات استان مصوب شد.

برومندی با اشاره به پرداخت یارانه برای تأمین ۶۵ میلیون نهال در کشور طی سال گذشته خاطرنشان کرد: سه میلیون هکتار باغ در کشور وجود دارد که از آنها ۲۴ میلیون تن محصول تولید می‌شود.

وی اعتبارات مورد نیاز برای مبارزه با آفات را ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی در دوره اخیر ریل‌گذاری خوب، ماندگار و ارزشمندی برای قدرت بخشیدن به بخش کشاورزی و تشکل‌ها انجام داده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر