جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۷۳۸
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

فکر شهر- مصطفی منفرد : مدیرکل شیلات استان بوشهر که همراه با تعدادی از مدیران این اداره به خارگ سفر کرده بود، از بندر صیادی این جزیره بازدید و در جلسه‌ای با حضور بخشدار ویژه خارگ و نمایندگان جامعه صیادی مشکلات صیادان جزیره را مورد بررسی قراردادند.

به گزارش «فکرشهر»، علی بازدار در بازدید از بندر صیادی خارگ، تکمیل این بندر را از اولویت‌های این اداره ذکر کرد و اظهار داشت: برای بهسازی این بندر از ردیف ملی تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و احداث اسکله تخلیه و ساختمان‌های پشتیبانی و پسکرانه آن نیاز به ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر دارد که توسط سازمان شیلات ایران پیگیری می‌شود.

بازدار در نشستی با حضور ابراهیمی بخشدار ویژه خارگ، رئیس شورا، فرمانده دریابانی و نمایندگان جامعه صیادی خارگ، استقرار مجدد نمایندگی شیلات در این جزیره را در راستای رفع مشکلات صیادان عنوان کرد و افزود: امیدواریم با تکمیل بندر صیادی خارگ فرصت بیشتری جهت توسعه فعالیت‌های صیادی و اشتغال جوانان این منطقه فراهم شود و برنامه‌های توسعه‌ای شیلات ازجمله پرورش ماهی در قفس نیز در نزدیک‌ترین پهنه‌های دریایی به این جزیره اجرایی شود.

در جزیره خارگ ۳۲۰ نفر صیاد حرفه‌ای و ۴۹ فروند قایق صیادی فعال است و سالیانه بیش از ۱۰۰ تن از انواع آبزیان صید و به بازار این جزیره عرضه می‌دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر