پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: پژوهش جدید محققان انگلیسی نشان داده که احساس موفقیت در زنان با بوی شیرین همراه است، در حالیکه مردان برای القای موفقیت‌ها و دستاوردهایشان نیازمند ترکیبی حاوی عطر فلفل سیاه تند هستند.به گزارش فکرشهر و به نقل از ایسنا، گروهی از 200 فرد دارای بینی‌های بسیار حساس به بوییدن 100 بوی مختلف از ملافه کثیف کهنه، ادرار و لاک ناخن گرفته تا اسطوخودوس تازه و نخ دندان آبنباتی و همچنین عطرهای گران پرداختند تا ارتباط آنها را با تاجران موفق بررسی کنند.
کد خبر: ۱۰۱۸
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲

فکرشهر: پژوهش جدید محققان انگلیسی نشان داده که احساس موفقیت در زنان با بوی شیرین همراه است، در حالیکه مردان برای القای موفقیت‌ها و دستاوردهایشان نیازمند ترکیبی حاوی عطر فلفل سیاه تند هستند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایسنا، گروهی از 200 فرد دارای بینی‌های بسیار حساس به بوییدن 100 بوی مختلف از ملافه کثیف کهنه، ادرار و لاک ناخن گرفته تا اسطوخودوس تازه و نخ دندان آبنباتی و همچنین عطرهای گران پرداختند تا ارتباط آنها را با تاجران موفق بررسی کنند.

جالب اینجاست که گرانترین عطرها در برابر نعناع هندی که بوی مشهور همراه با چوبهای معابد چینی است، هیچ امتیازی نداشتند و مردان و زنان مشهور و موفق بیشتر این رایحه را با خود داشتند.

اگرچه این بو به تنهایی کافی نبوده و پژوهش واحد بازاریابی علوم بویایی شرکت ارتباطات کرستون نشان داد که ترکیب بوها برای زنان و مردان متفاوت است.

مردانی که می‌خواهند بوی موفقیت از آنها به مشام برسد به عطری نیاز دارند که ترکیبی از نعناع هندی با بوهای مشابه سنگین تند مانند چوب صندل و فلفل سیاه تند باشد.

این درحالیست که موفقیت در زنان واقعا بوی شیرینی دارد چرا که نعنای هندی بخوبی با بوی گلها، میوه‌های استوایی و رایحه‌های شیرین ترکیب می‌شود.

این پژوهش رایحه‌های مداد، قطران زغال سنگ، چرم و چوب سدر و همچنین بوهای دارویی را به عنوان مواد عطری که کمترین حد الهام‌بخشی برای موفقیت را دارند، شناسایی کرده است.

محققان بر این باورند که شرکتهای عطرسازی می‌توانند از این دانش که کدام رایحه‌ها بیشترین ارتباط را با افراد موفق دارند، برای موفقیت در زمینه بازاریابی چند حسی استفاده کنند.

به ادعای شرکت کرستون، این اولین بار است که «بوی موفقیت» بطور واضح شناسایی و در بسته‌بندی قرار گرفته است اما استفاده از بو برای الهام بخشیدن موفقیت فروش چیز جدیدی نیست.

طی سالیان متمادی، صاحب‌خانه‌ها از بوی نان تازه و قهوه تازه‌دم برای ایجاد علاقمندی در خریداران بالقوه ملکشان استفاده کرده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر