سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۸۵۷
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۴

فکرشهر: رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت:بر اساس سرشماری آذرماه امسال جمعیت پستانداران شاخص منطقه شکار ممنوع کوه‌مند این استان با رشد ۵۰ درصدی مواجه بوده است.

به گزارش فکرشهر از  ایرنا، خسرو درویشی روز یکشنبه به رسانه ‎ها اعلام کرد: بر اساس این سرشماری جمعیت کل ، بز ، قوچ و میش این منطقه افزایش حدود ۵۰ درصدی در مقایسه با ۲ سال قبل داشته است.

وی بیان کرد: منطقه شکار ممنوع کوه‌مند با ۶۱ هزار هکتار مساحت، یکی از زیستگاه‌های مستعد انواع وحوش درشهرستان‌های دشتی و تنگستان واقع است.

درویشی ادامه داد: این منطقه به علت دارا بودن چشم اندازهای وسیع و زیبای کوهستانی، دره‌های پر پیچ و خم طولانی وتنگه‌ها و شکارگاه‌های سخت گذر و آبشخورهای متعدد، محل مناسبی برای زیست حیوانات وحشی از جمله کل و بز، قوچ و میش، گرگ، کفتار، روباه، شغال، خرگوش و پرندگانی نظیر کبک، تیهو، انواع بازهای شکاری (شاهین، بحری، لیل، دلیجه، انواع عقاب، کرکس و دال)، جغد، شاه بوف وانواع پرندگان کوچک جثه (چلچله کوهی، چک چک، کمرکلی، زنبور خوار، سهره، دارکوب، بادخورک و انواع گنجشک سانان) است.

وی اظهارداشت: پوشش گیاهی منطقه از نوع گیاهان مرتعی، بوته زار و گیاهان علفی، کنار، بنه و بادام کوهی در ارتفاعات است.

درویشی بیان کرد: تلاش محیط بانان، نقش برجسته ساکنان محلی و سمن‌ها در حفاظت از گونه‌های شاخص این منطقه و ساخت و آبرسانی به مخازن و آبشخورهای حیات وحش از جمله عوامل افزایش جمعیت پستانداران این منطقه است.

وی گفت: این اداره کل باتوجه به اهمیت و جایگای بالای زیستی منطقه شکار ممنوع کوه مند ارتقای این منطقه به حفاظت شده را در دستور کار قرار داده است.

منطقه شکار ممنوع کوه مند برای نخستین بار در سال ۱۳۷۹ با تصویب سازمان محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد و در سال ۹۶ این منطقه به مدت پنج سال دیگر به عنوان منطقه شکار ممنوع تمدید شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر