سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۸۶۱
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: برای سیاست‌گذاری در پرورش ماهی، میگو و تولید خرما لازم است قرارگاه تخصصی با حضور تولیدکنندگان و کسانیکه در این عرصه فعالیت می‌کنند تشکیل شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی زاده روز یکشنبه در نشست با تولیدکنندگان میگوی پرورشی افزود: این استان از توانمندی بالایی در اجرا طرح‌های پرورش آبزیان و خرما برخوردار است که قطب تولید این محصولات شناخته می‌شود.

وی باتاکید بر فراهم شدن زیرساخت‌های پرورش آبزیان و سرعت بخشی در اجرا پروژه‌های عمرانی این عرصه افزود: مولد میگو یکی از زیرساخت‌های مهم در پرورش میگو به شمار می‌رود که باید در این زمینه اقدامات لازم در عرضه تولید لارو عاری از بیماری انجام شود.

محمدی‌زاده  یادآورشد: باید بر اساس مطالبات تولیدکنندگان راهکارهای اساسی تدوین و عملیاتی شود تا مشکلات تولید محصول یادشده برطرف شود.

وی افزود:  تقویت مراکز تحقیقاتی کشاورزی و پژوهشکده میگو برای تولید مولد میگو عاری از بیماری و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان امری مهم و ضروری است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: اکنون تولید میگو پرورشی به صورت میانگین چهارتن در هر هکتار است  که با استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های لازم امکان افزایش راندمان تولید وجود دارد.

وی  اظهارداشت: شرط واگذاری زمین ساحلی برای پرورش میگو استفاده از روش‌های فوق متراکم و متراکم است که تولید این آبزی را تا چند برابر افزایش می‌دهد.

محمدی زاده گفت: باید شرایطی فراهم شود تا پرورش‌دهندگان میگو سالانه ۲ بار از استخر میگو پرورش  و محصول برداشت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر