سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۸۸۲
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر توسعه کشت متراکم میگو در استان گفت: اراضی پرورش میگو در استان بوشهر فقط به طرح‌هایی با تکنولوژی نوین واگذار می‌شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، احمد محمدی‌زاده  در نشست بررسی پرورش میگوی استان بوشهر اظهار داشت: تولید خرما و آبزی‌پروری از ظرفیت‌های مهم در استان است که باید حمایت دی از این بخش‌ها صورت گیرد.

وی یکی از نیازهای اساسی برای پرورش میگو را تولید مولد دانست و ادامه داد: در عرصه تولید لارو میگو عاری از بیماری باید اقدامات اساسی در استان بوشهر انجام شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: از محصولات مهم و استراتژیک استان بوشهر می‌توان به ماهی، میگو و خرما اشاره کرد و برای برای سیاست‌گذاری در این حوزه با حضور تولیدکنندگان و فعالان این بخش قرارگاه تخصصی تشکیل می‌شود.

وی از تلاش برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و پرورش دهندگان میگو خبر داد و افزود: باید راهکارهای اساسی بر اساس مطالبات تولیدکنندگان تدوین و عملیاتی شود.

محمدی‌زاده با تاکید بر لزوم مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید مولد میگو عاری از بیماری تصریح کرد: مراکز تحقیقاتی کشاورزی و پژوهشکده میگو باید حل شود.

وی تولید و پرورش میگو به صورت متراکم را ضروری دانست و اضافه کرد: تکنولوژی و فناوری‌های نوین باید در عرصه تولید میگو مورد استفاده قرار بگیرد و شرایطی فراهم شود که پرورش‌دهنده میگو سالانه دو بار از استخر میگو پرورش دهند و محصول برداشت کنند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: استفاده از روش‌های فوق متراکم و متراکم شرط واگذاری زمین ساحلی برای پرورش میگو در استان بوشهر است که تولید این آبزی تا چند برابر افزایش می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر