پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» گزارش می دهد:
فکرشهر ـ نرگس محمدزاده فرد: در هفته ای که گذشت، تکلیف سه فرمانداری دیگر استان بوشهر نیز مشخص شد و دو فرماندار و یک سرپرست، با حضور استاندار بوشهر معرفی شدند تا با وجود پایان یافتن وعده زمان دار «احمد محمدی زاده» ـ استاندار ـ، دو شهرستان دشتی و دشتستان همچنان در لیست انتظار تایید و معرفی فرماندار جدید باشند...
کد خبر: ۱۰۱۸۹۹
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

فکرشهر ـ نرگس محمدزاده فرد: در هفته ای که گذشت، تکلیف سه فرمانداری دیگر استان بوشهر نیز مشخص شد و دو فرماندار و یک سرپرست، با حضور استاندار بوشهر معرفی شدند تا با وجود پایان یافتن وعده زمان دار «احمد محمدی زاده» ـ استاندار ـ، دو شهرستان دشتی و دشتستان همچنان در لیست انتظار تایید و معرفی فرماندار جدید باشند.

به گزارش «فکرشهر»، روند تغییر فرمانداران استان بوشهر که از 22 آبان ماه با تغییر فرمانداران بوشهر و تنگستان آغاز و 24 آبان ماه با معرفی فرمانداران عسلویه، جم و دیر ادامه یافته و به وعده تغییر همه فرمانداران تا دو هفته آتی رسیده بود، روز شنبه، 6 آذرماه به معرفی سرپرست فرمانداری برای کنگان و سپس فرماندار برای گناوه و ودیلم منجر شد تا تکلیف 80 درصد شهرستان های استان بوشهر مشخص شده باشد.

بر همین اساس، در کنگان و با حضور استاندار بوشهر، «احمد غریبی» به‌عنوان سرپرست فرمانداری معرفی و از خدمات و فعالیت «سیدعلی پاک‌نژاد» در مدت تصدی فرماندار کنگان قدردانی شد و سپس در گناوه، «محمدتقی صفری» به عنوان فرماندار جدید شهرستان معرفی و از خدمات «غلامرضا مهرجو»، فرماندار سابق تجلیل شد و در شهرستان دیلم، «ناصر کشاورزی» به عنوان فرماندار جدید شهرستان معرفی و «احمد دشتی»، فرماندار سابق، تجلیل و تقدیر شد.

با این حال، هنوز تکلیف دو شهرستان مشخص نشده است؛ شهرستان دشتی و شهرستان دشتستان که بزرگ ترین شهرستان استان بوشهر از بُعد مساحت و جمعیت است و البته نماینده اش در مجلس نیز نسبت به روند انتصابات در استان انتقاد کرده بود که به طور مفصل در شماره قبل به آن پرداختیم؛ انتقاداتی که همچنان هم ادامه دارد.

«ابراهیم رضایی» ـ نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی ـ در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد دخالت نمایندگان در انتصابات اظهار داشت: ما بر اساس قانون اساسی حق دخالت در انتصابات را نداریم و رهبر معظم انقلاب هم تاکید ویژه‌ای بر این موضوع دارند. انتظار داریم مسوولان قوی و توانمند در مسوولیت‌ها منصوب شوند و بر اساس شایسته‌سالاری افرادی دلسوز و متخصص و مردم دار منصوب شوند. برخی از همکاران ما رعایت نکرده و در این انتصاب‌ها دخالت می‌کنند.

او با اشاره به دخالت حامیان وزیر سابق نفت در انتصاب‌های استان تصریح کرد: توصیه ما این است که از این اقدامات دست بردارند و مردم و رسانه‌ها هم این مسائل را مطالبه کنند. به انتصابات استان بوشهر نمره قبولی نمی‌دهم و تا الان خوب نبوده است. انتظار داشتیم که انتصابات شفاف باشد که نیست و لایه‌های مختلف تصمیم گیران و تصمیم‌سازان مشخص شوند. اگر مدیری را انتخاب می‌کنید باید از آن دفاع کنید و به مردم بگویید که بر اساس کدام شاخص‌ها انتخاب شده‌اند. اگر کارها قابل دفاع باشد باید به اطلاع مردم برسد.

رضایی گفت: هنوز زود است که در مورد عملکرد دولت و استاندار بوشهر قضاوت کنیم. حمایت لازم را از استاندار در مسیر توسعه استان از جمله رفع مشکل بیکاری جوانان، حل مساله آب، رفع آسیب‌های اجتماعی و… خواهیم داشت و همه باید کمک کنیم که دولت عملکرد مطلوبی در سطح استان داشته باشد.

به گزارش «فکرشهر»، با وجود این که در حال حاضر 8 شهرستان از شهرستان های ده گانه استان بوشهر فرماندار جدید خود را شناخته اند، ولی دو شهرستان هنوز بلاتکلیف هستند و وعده آقای استاندار مبنی بر تغییر همه فرمانداران در مدت دو هفته ای نیز محقق نشده است. هر چند یک هفته دیگر هم از زمان اعلام شده محمدی زاده گذشته، ولی دشتی و دشتستان هنوز در وضعیت سابق هستند و خبری هم از فرمانداران تایید شده برای این دو شهرستان و زمان تودیع و تکریم و معارفه شان، به گوش نمی رسد.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر