جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۹۱۷
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۳

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: شرط واگذاری زمین ساحلی برای پرورش میگو استفاده از روش‌های فوق متراکم و متراکم است که تولید این آبزی تا چند برابر افزایش می‌دهد.
به گزارش فکرشهر از صداو سیما، احمد محمدی‌زاده در نشست با تولیدکنندگان مولد میگو پرورشی استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های این استان در عرصه تولید محصولات مختلف کشاورزی و شیلات، بیان کرد: این استان از توانمندی بالایی در اجرای طرح‌های پرورش آبزیان برخوردار است و قطب تولید این محصولات نیز شناخته می‌شود.
وی با تاکید بر تولید میگو پرورشی بر اساس تکنولوژی و فناوری‌های نوین، عنوان کرد: اکنون تولید میگو پرورشی در هر هکتار به‌صورت متوسط ۴ تن است که باید با استفاده از تکنولوژی جدید بازدهی آن افزایش یابد.
استاندار بوشهر، واگذاری اراضی ساحلی برای پرورش میگو را منوط به استفاده از تکنولوژی جدید دانست و تاکید کرد: شرط واگذاری زمین ساحلی برای پرورش میگو استفاده از روش‌های فوق متراکم و متراکم است که تولید این آبزی تا چند برابر افزایش می‌دهد.
وی ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا پرورش‌دهنده میگو سالانه ۲ بار در استخر‌ها میگو پرورش دهند و محصول برداشت کنند.
محمدی‌زاده با تاکید بر فراهم شدن زیرساخت‌های پرورش آبزیان و تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی این حوزه گفت: مولد میگو یکی از زیرساخت‌های مهم در پرورش میگو محسوب می‌شود که باید اقدامات لازم در عرضه تولید لارو میگو عاری از بیماری انجام شود.
استاندار بوشهر تقویت مراکز تحقیقاتی کشاورزی و پژوهشکده میگو را یک ضرورت دانست و افزود: در تولید مولد میگو عاری از بیماری، مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان امری مهم و ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر