جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۹۶۳
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت:دانشجوی در تراز انقلاب مطالبه گر و نقاد منصفی است که شاید در این مسیر نامهربانی از مسئولی ببیند اما باید بداند این نامهربانی مربوط به یک فرد است نه یک نظام چون این نظام متعلق به جوانان است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفای روز سه شنبه به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو در جمع دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان بوشهر افزود: نامهربانی یک مسئول نباید منجر به عقب گرد شما جوانان از نظامی که برپایه دین و خون شهدا بنا نهاده شده شود بلکه شما باید محکم و استوار در صحنه حضور داشته و پیشران انقلاب باشید.

وی تاکیدکرد: در شرایط کنونی نظام به دانشجوی تراز انقلاب اسلامی نیاز دارد تا از لحاظ تئوریک و فناوری، تولید علم  به مرجعیت دست یابیم.

امام جمعه بوشهر یادآورشد: جوانان از یک نگاه راهبردی و استراتژیک برخوردار هستند و فاصله مسئولان با این قشر یک مقوله اشتباه و خطرناک است. 

وی با بیان اینکه جوان گرایی راهبرد موفقیت است و به جای دوری باید با جوانان عجین بود اضافه کرد: امروز رویکرد تحولی دولت در منابع انسانی جوان‌گرایی است در همین ارتباط از همه مسئولان تقاضا می‌شود روی جوان گرایی مسئولان و مسئولیت دادن به جوان توجهی ویژه و خاص داشته باشند.

صفایی بوشهری اظهارداشت: اگر در شرایط کنونی روی عنصر جوان فعال و محوریت قائل نشویم و در تحول منابع انسانی جوان گرا نباشیم در یک افق زمانی فاصله جدی بین مدیران تراز و منابع انسانی ایجاد می‌شود و چون جوانان وارد صحنه نشده و تجربه ای ندارد با مشکل روبرو خواهیم شد.

 امام جمعه بوشهر گفت: بی تردید ثروت اساسی یک کشور نفت، گاز، معادن و ظرفیت‌های سرزمینی آن کشور نیست بلکه نیروی انسانی آن است که می تواند به طور مضاعف در فضای ملی و فراملی برای فرد ایجاد قدرت کند.

وی ادامه داد: جوان یک قشر فوق العاده مهم است که مهمترین ویژگیهای آن ظرفیت فعال، ذهن گیرا، قلبی آماده و دارای افق روشن پیش رو است و باید مورد توجه ویژه مشئولان به طور واقعی و بدون شعار قرار گیرند.

امام جمعه بوشهر گفت: در شرایط کنونی نظام به یک تحول جدی در عرصه برنامه ریزی، مدیریت، تولید و استفاده از منابع انسانی با انگیزه و انقلابی به ویژه جوانان دارد و نظارت صحیح و بازتولید اقتضایی بسیاری از این بخشها در منظومه کلان مدیریت اجرایی باید جوان محورباشد. 

وی تاکید کرد: تجربه ثابت کرده است هرجا به جوان توجه و اهمیت داده شد و آنان را در خط مقدم به کارگرفتیم موفق شده ایم و حماسه آفرینی جوانان در هشت سال دفاع مقدس گواهی براین مدعاست.

امام جمعه بوشهر گفت: در اتاق‌های مدیریت جنگ برخی از آقایان در سابق با نگاه تجربه خواستند مدیریت کنند نه فعالیت دانش بنیان جهادی و کار علمی و این باعث عقب ماندگی شد اما امروز باید در این رابطه کار جدی انجام داد.

وی با تاکید بر تحول افق دید نسبت به جوانان افزود: در خصوص منابع انسانی باید یک نگاه تحول آفرین جوان گرایانه با استفاده از همه ظرفیت‌ها در همه موقعیت‌ها داشته باشیم به همین جهت باید روی عنصر جوان عنایت ویژه داشت.

روز ۱۶ آذر به مناسبت شهادت سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران به دست مزدوران رژیم شاه، روز دانشجو نامیده شده است. دانشجویان در آن روز، در اعتراض به ورود «نیکسون» (معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا) و برقراری مجدد ارتباط دولت ایران با انگلیس پس از کودتای ۲۸ مرداد دست به تظاهرات زده بودند که به وسیله ماموران شاه درون دانشکده فنی به شهادت رسیدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر