چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۹۹۷
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۲

فکرشهر: با میزبانی پژوهشکده میگوی کشور که در بوشهر است، یک دوره هم‌نشست و سمپوزیوم به‌صورت مجازی برگزار شد تا چالش‌های بخش میگوی کشور در رایزنی با کارشناسان بین‌المللی به بحث گذاشته شود.

به‌گزارش  فکرشهر از صداوسیم، رئیس پژوهشکده میگوی کشور هنگام برگزاری این هم‌نشست در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار صداوسیما گفت: پس از برگزاری چهار همایش علمی ملی در حوزه میگو، آگاه شدیم که توانایی تولید میگو در کشور به اندازه‌ای است که در مجامع بین‌المللی حرف برای گفتن دارد.

عقیل دشتیان‌نسب افزود: به‌همین دلیل این سمپوزیوم و هم‌نشستِ علمی را در سطح بین‌المللی برگزار کردیم تا در آن چالش‌های حوزه میگو با کارشناسان و پژوهشگران جهان مطرح کنیم و از تجربه‌های آنان بهره ببریم.

او اضافه کرد: در این هم‌نشست که به‌صورت مجازی و در سه روز برگزار می‌شود، بحث‌های تخصصی و علمی در حوزه میگو انجام می‌شود.

دشتیان‌نسب گفت: یکی از بحث‌های مهم در بخش میگو حکمرانی و نقش دولت‌ها در صنعت میگوی کشور است که این هم‌نشست با این محوریت برگزار شد تا مهمانان و بهره‌برداران با گفت‌وگو با دولت‌مردان در این حوزه مسائل خود را مطرح و برای حل آنان چاره‌اندیشی شود.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور گفت: در نشست تخصصی امروز ۱۰۰ نفر مشارکت داشتند و نشست‌های دو روز آینده آن‌گونه که درخواست شده بیش از ۵۰۰ نفر شرکت خواهند داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر