پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۹۹۹
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۴

فکرشهر:  فرمانده انتظامی گناوه گفت: در سال جاری ۸۸ درصد از سرقت‌ها در این شهرستان منجر به کشف شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرهنگ حسین احمدی روز سه شنبه در نشست خبری با رسانه ها و ادمین‌های کانال مجازی شهرستان گناوه افزود:  همچنین امسال وقوع انواع سرقت در این شهرستان   ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: در این مدت  سرقت از منزل ۱۰ درصد، اتومبیل ۴۲ درصد، مغازه ۲۴ درصد، احشام ۳۶ درصد و کیف قاپی ۷۳ درصد کاهش داشته است.

احمدی ، بر نقش رسانه‌ها در اجرای ماموریت‌های  پلیس تاکید کرد و گفت: در این راستا ، رسانه‌ها با  فرهنگ سازی و آموزش مردم و جامعه می‌توانند نقش پررنگی را ایفا کنند.

فرمانده انتظامی گناوه با اشاره به اینکه  پلیس در بین دستگاه‌ها بیشترین ارتباط را با مردم دارد، افزود: : پلیس بواسطه ارتباط وسیع با مردم تلاش می‌کند تا با تهیه  خبرها و پیام‌های آموزشی ، زمینه آگاهی بخشی به مردم و پیشگیری از جرائم را فراهم کند که در این میان ، رسانه ها  تسهیل کننده آن هستند.

وی گفت: آگاهی بخشی از عمکرد و مطالبه‌گری جامعه از نیروی انتظامی دو رسالت مهم رسانه‌ها است.

فرمانده نیروی انتظامی گناوه افزود: باتوجه به اینکه فضای مجازی   نقش بسیار موثری در زندگی امروزی دارد و  افراد بدون اینکه درستی یا نادرستی خبری را در آن بررسی کنند به سرعت انتشار و در دسترس گروه‌های مختلف قرار می دهند، رسانه‌ها  با کارکرد مطلوب مانع از انتشار اخباری که به فرهنگ، دین و تمدن و امنیت جامعه لطمه بزند، شوند.

وی بر جدی گرفتن پیشگیری‌های فردی در برابر سرقت‌ها تاکید کرد و افزود: نگاه مردم در زمینه سرقت ها نباید فقط به نیروی انتظامی معطوف باشد و خود افراد با رعایت نکات ایمنی و پیشگیرانه می‌توانند کمک کار پلیس باشند.

وی به مردم توصیه کرد:  در هنگام مسافرت ، طلا و جواهرات خود را در منزل و در جای ایمن مثل گاو صندوق نگهداری کرده و  از رها کردن کیف و وسایل با ارزش خود در خودرو به جد خودداری کنند.

فرمانده انتظامی گناوه  به راهکارهای پیشگیری از  سرقت موتورسیکلت‌ اشاره کرد و  گفت: راکبان موتورسیکلت‌ ، وسیله خود را در معابر رها نکنند و از وسایل محافظتی و  بازدارنده سرقت ( قفل) استفاده کنند.

فرمانده انتظامی گناوه به  اضافه شدن یک کلانتری دیگر در این شهر اشاره کرد و گفت:  با مساعدت مسئولان شهرستان  زمین برای ساختمان مورد نظر مهیا شده است که  با سپری شدن مراحل اداری،  ساخت آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: نیروی انتظامی همواره قدردان تلاش خبرنگاران است و در اجرای پیشبرد اهداف خود، از  انتقادها و پیشنهادهای این قشر استقبال می‌کند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر