جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۰۰۷
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۶

فکرشهر: استاد حوزه و دانشگاه از تهران در برازجان گفت: کاهش جمعیت جوان کشور نتیجه سیاست غلط  تشویق زوجین به کاهش زاد و ولد با شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" است که باید این سیاست تغییر کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام رسول مزروعی  روز سه شنبه در کارگاه آموزشی رشد جمیعت و فرزند آوری با حضور طلاب و مبلغان دینی در برازجان مرکز شهرستان دشتستان افزود:  کشور ایران رو به سالخوردگی گذاشته و جمعیت جوان آن رو به کاهش است که این امر بزرگترین معضلات و مشکلات را در جوامع انسانی منشا خواهد شد.

وی یادآورشد: امام حسین(ع) برای نهی از منکر وارد قتلگاه شد و خود و خانواده اش را در معرض بزرگترین جنایتها و ظلمهای ستمگران زمان خود قرار داد که با منکر مقابله کند و اکنون بزرگترین منکر قتل جنین است.

مزروعی اضافه کرد:  آمار سقط جنین آنهم جنین مشروع و سالم فقط به دلایل واهی و ترس از مشکلات فرزندپروری در کشور بسیار بالاست.

استاد حوزه و دانشگاه یادآورشد: این آمار به نسبت کشته شدگان روزانه بر اثر کرونا بسیار بالاتر است و از آنجایی که همه موظف هستیم جلوی مرگ و میر بر اثر کرونا را بگیریم و ستاد کرونا تشکیل میدهیم نجات جان این معصومین که از زندگی محروم می شوند نیز بسیار ضروری است.  

مزروعی گفت: باید در جامعه مبلغین تلاش کنند با ترویج فرزندآوری تا حد امکان جلوی قتل جنین را بگیرند و با کارهای فرهنگی والدین را تشویق به نگهداری فرزند خود نموده و مزایای داشتن اولاد را به آنها گوشزد کنند.

وی اضافه کرد: ماماها، پزشکان و بهورزان توجیه شوند تا اینکه دست به چنین اقداماتی نزنند و مردم را به تبعات سقط جنین آگاه کنند و این اقدام را فقط در موارد خاص که جان مادر و جنین در خطر باشد انجام دهند.

مزروعی ضمن بررسی مسائل و مشکلات تک فرزندی افزود:وقتی فرزند یکی باشد تمام توجه پدر و مادر به سمت او جلب می شود و فرزند نیز فکر می‌کنه فقط خودش مهم است ولی اگه خواهر و برادری داشته باشد یاد می گیرد که خودخواه نباشد و محبت و توجه به دیگران را نیز یاد بگیرد.

وی اضافه کرد: آسیب دیگر اینکه همه امر و نهی والدین متوجه این بچه است و او را لجباز کرده و باعث عدم اعتماد به نفس و زودرنج بار آمدن و آسیب پذیر بودن او خواهد بود.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در این کارگاه آموزشی افزود: با توجه به سیاست های اشتباه گذشته شاهد کاهش جمعیت جوان هستیم و رهبر معظم انقلاب نیز بارها و بارها بر حل مساله کاهش جمعیت تاکید داشته اند.

حجت الاسلام حسینی افزود : اوقاف و امورخیریه این استان با بهره گیری از اساتید مجرب برگزاری دوره های لازم روشنگری و آموزشی برگزار خواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر