جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۰۱۴
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷

فکرشهر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: علی‌رغم اجرای طرح هادی در تمامی روستاهای استان بوشهر، اما ۵۰ درصد روستاها نیازمند بازنگری طرح هادی هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، علیرضا مقدم عصر سه‌شنبه در نشست با سرپرست فرمانداری شهرستان کنگان با اشاره به رسالت اصلی بنیاد مسکن در روستاها، تصریح کرد: زمین‌های مسکونی معیشت محور در اختیار مردم روستا قرار می‌دهیم و با همکاری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانکی به اقتصاد روستاها کمک خواهیم کرد.

وی با اشاره به تلاش‌ها و همکاری‌های لازم برای تحقق اهداف دولت در طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر خاطر نشان کرد: مسئولیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برعهده بنیاد مسکن گذاشته شده است که در این راستا عملیات اجرایی تعدادی از آنها آغاز شده است.

مقدم اظهار داشت: به منظور تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن رایزنی‌هایی را با اداره کل منابع طبیعی آغاز کردیم تا از طریق تعامل و همکاری یکسری زمین‌هایی که در حریم روستاها هستند در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد تا پس از تفکیک به مردم واگذار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر یادآور شد: ۶۰ درصد بهای واگذاری زمین به مردم در روستاها، صرف اجرای طرح هادی در همان روستا خواهد شد.

وی افزود: ۳۰ درصد دیگر نیز صرف درآمدهای حساب ۱۰۰ امام (ره) جهت پرداخت بلاعوض به مردم می‌شود و ۱۰ درصد دیگر از عوائد واگذاری زمین‌ها برای منابع درآمدی بنیاد مسکن خواهد بود.

مقدم با اشاره به حمایت‌های فرمانداران استان در دوره گذشته برای اختصاص اعتبار از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای اجرای طرح هادی در روستاها، افزود: بخشی از روستاها از اجرای طرح هادی عقب هستند که باید عدالت اجتماعی در این زمینه رعایت شود.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود با ایجاد هم‌افزایی لازم میان دهیاران و بنیاد مسکن، اعتبارات خوبی که از محل ارزش افزوده در اختیار دهیاری‌ها قرار دارد در کنار اعتباراتی که بنیاد مسکن دارد طی برنامه‌ای جامع و مشترک نسبت به اجرای پروژه‌های مهم و اثرگذار در روستاها اقدام کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر