شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: «امین رضایی»، دهیار «دهنو» دشتستان می گوید برای رضایت اهالی روستا، ارائه خدمات باکيفيت بالا در اولویت کاری دهیاری «دهنو» قرار گرفته است و در همین راستا، مردم دوره متفاوتی از مدیریت روستایی را تجربه خواهند کرد...
کد خبر: ۱۰۲۰۹۲
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

فکرشهر: «امین رضایی»، دهیار «دهنو» دشتستان می گوید برای رضایت اهالی روستا، ارائه خدمات باکيفيت بالا در اولویت کاری دهیاری «دهنو» قرار گرفته است و در همین راستا، مردم دوره متفاوتی از مدیریت روستایی را تجربه خواهند کرد.

وی در گفت و گو با «فکرشهر»، ارائه بیلان کاری برای اطلاع مردم را باعث ایجاد امید و انگیزه بین مردم روستا عنوان کرد و در این دوره دهیاری از نهادی صرفا خدماتی به نهادی برای پیشبرد سریع برنامه های مختلف تبدیل شده است.

فکرشهر: جناب «رضایی»، مهم ترین دستاورد این دوره دهیاری «دهنو» چیست؟
 در این دوره، دهیاری از نهادی صرفا خدماتی به نهادی برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری با مردم تبدیل شده است و می توان از جمله مهم ترین دستاورد این دوره را، بازگشت اعتماد به دهیاری از سوی مردم عنوان کرد.

فکرشهر: این اعتماد و دلگرمی مردم به دهیاری را چگونه متوجه شدید؟
 با اینکه دهیاری سازمان عمومی غیر دولتی به شمار می رود، اما با تمام توان در تسریع و رفع مشکلات و خواسته های قانونی مردم تلاش می کند، زیرا صاحبان اصلی، مردم روستا هستند. دهیاری «دهنو» در این سه ماه نخست دوره جدید، با تحرکاتی در سطح روستا توانست برخی از نيازهای واقعی روستا در بخش توسعه، عمران و نگهداری روستا را برطرف کند و در اولین گام، موجی از همدلی و ایثارگری در سطح روستا به راه افتاد تا جایی که خانواده زنده یاد مهندس «حمیدرضا دهقان زاده» با کمک‌هایی از جنس مومنانه هزینه اجرای طرح تمثال مبارک شهدای روستا را بر عهده گرفتند.

فکرشهر: از دیگر دستاوردهای دهیاری چه بوده است؟ لطفا کمی در این باره توضیح دهید.
یکی دیگر از دستاوردهای این دوره مدیریت روستا، ارتقای سطح پاسخگویی و ارتباط با مردم روستا بوده است؛ به گونه ای که هر هفته ملاقات های مردمی در مسجد شهید «بهروز رضایی» روستا برگزار می شود و این امر باعث نزدیک شدن دل ها، تعامل آنان در مدیریت روستا، رسیدن به درک متقابل از برخی مشکلات روستا و... خواهد بود.

فکرشهر: نشست های مردمی با مردم روستا چه کمکی به شما در مدیریت دهیاری کرده است؟
ملاقات های مردمی یک روند در راستای ارتقا و حرکت رو به جلو است و دخیل دانستن مردم در اداره روستا سبب ایجاد حس تعلق خاطر به محل زیست آنها شده است و این دهیاری با عمل و اقدام، به مردم و مطالبات آنها پاسخ داده به گونه ای که آن را تبدیل به یک رویه جاری کرده و از این طریق به جایگاه اصلی خود رسیده است.

فکرشهر: موردی از این درک متقابل نیز است که عنوان کنید؟
بله. با همراهی خیرین روستا در حال راه اندازی صندوق خیریه روستا هستیم تا بتوانیم در کارهای مختلف خصوصا امور فرهنگی از آن استفاده کنیم. به طور مثال جشن میلاد پیامبر اعظم (ص) و پیاده روی امام رضا(ع) که در روستا برگزار شد با کمک خیرین صورت گرفت.

فکرشهر: سپاس از پاسخگویی شما. اگر ممکن است برخی اقدامات دهیاری «دهنو» در سه ماه گذشته را به صورت خلاصه بفرمایید. 
برای بیان تعدادی از اقدامات دهیاری «دهنو» در سه ماه گذشته به صورت گذرا می توان موارد زیر را اشاره کرد:

ـ آذین بندی و نصب پرچم ایران در راه ورودی روستا
ـ اجرای طرح تمثال مبارک شهدای روستای دهنو
ـ پیاده روی به مناسبت شهادت امام رضا(ع) 
ـ توزیع بسته های آموزشی بین دانش آموزان روستا با شروع مدارس
ـ بستن قرارداد با مالک خانه برای عقب نشینی ملک در مسیر
ـ برگزاری جشن میلاد رسول اکرم (ص)
ـ پاکسازی و لایروبی کانال و جوی های سطح روستا قبل از شروع بارندگی
ـ لکه گیری آسفالت راه ورودی روستا
ـ نصب سرعتکاه آسفالتی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جلوی مدرسه استقلال
ـ عملیات اجرایی ترمیم و تعریض راه ورودی روستا
ـ افزایش سهمیه آرد مردم روستا
ـ پیگیری تجهیز مدرسه دهنو به دو دستگاه کولر و 15 میز و نیمکت از طریق سازمان نوسازی مدارس
ـ اهدای کتاب به مردم اهالی روستا در هفته کتاب و کتابخوانی.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر