شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۱۲۹
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: طرح هجرت خواهران طلبه مانند برادران اجرا شود.

به گزارش فکرشهر از  مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح پنجشنبه در نشست با هیئت امنا و مدیران مدارس علمیه خواهران استان بوشهر اظهار داشت: حضور فعال و چشمگیر بانوان حوزوی در عرصه‌های فرهنگی و پژوهشی بوشهر شایسته تقدیر است.

وی اضافه کرد: باید از توان دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران در مجاری مناسب اجرایی از جمله دستگاه آموزش و پرورش، آموزش عالی و در موقعیت‌هایی که اجرای پیوست‌های فرهنگی را در دستور دارند از جمله بیمارستان‌ها استفاده شود.

امام جمعه بوشهر خواستار اجرای طرح هجرت خواهران طلبه مانند برادران شد و بیان کرد: بسیاری از دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران برآمده از روستاها هستند و می‌توانند در روستاهای خود بسیار مفید باشند.

وی به استقلال حوزه‌های علمیه اشاره کرد و ادامه داد: استقلال مالی حوزه‌های علمیه خواهران اهمیت فراوانی دارد و هیئت‌های امنای حوزه‌ها، مدیر درآمد درون حوزه‌ها باشند.

وی افزود: وقتی انسانی احسان می‌کند، اثر احسان به خود او بر می‌گردد، احسان در حوزه‌های علمیه نیز یکی از احسان های اثرگذار است که موجب پرورش عالم دینی می‌شود و تأثیر اجتماعی آن به احسان کننده باز می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از اعضای هیئت امنا و مدیران مدارس علمیه به دلیل تلاش برای تربیت بانوان بر پایه مکتب اهل بیت(ع) تقدیر کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر