شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۱۵۸
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در حوزه آموزش و پژوهش دانشگاه‌های متعددی متولی کارهای علمی و فناوری هستند که باید ارتباطات خود با سازمان‌ها و بخش‌های صنعتی را توسعه دهند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز پنجشنبه در آیین اختتامیه هفته پژوهش در استان بوشهر افزود: هم افزایی دانشگاه‌ها و بخش‌های صنعتی باید منجر به رونق و پیشرفت شهر و استان بوشهر شود.

وی بیان کرد: در این حوزه‌ها باید شرایط به نحوی رقم بخورد که سال به سال شاخص‌های بهتری در حوزه تعامل دانشگاه و صنعت محقق شود.

محمدی‌زاده با اشاره با تجربه موفق دانشگاه امام حسین، عنوان کرد: در مقطعی برای تغییر در دانشگاه امام حسین ۵۳ دانشگاه آمریکا بررسی و مشخص شد که همه این دانشگاه‌ها در جامعه آمریکا به یک بخشی از صنعت، وزارتخانه‌ها و بخش های دفاعی و امنیتی آن کشور فعالیت می کنند.

وی عنوان کرد: در دانشگاه امام حسین نیز  همین سیستم باز تعریف و با ایجاد دانشکده‌های متناظر با بخش‌های مختلف سعی کردیم، پاسخگوی نیازهای بخش‌های مختلف دفاعی کشور باشیم.

 رییس دانشگاه خلیج فارس گفت: راه‌حل برون‌رفت از چالش‌های جاری کشور در حوزه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و توسعه به طور کلی روی آوردن به علم و فناوری است و در این مسیر انتخاب دیگری جز این نداریم.

عبدالمجید مصلح افزود: برای حل مسائل کشور باید به دنبال راه حل‌هایی از جنس فناوری و علم باشیم تا بتوانیم بر مسائل و چالش‌های کشور فائق شویم.

وی ادامه داد: بدون تردید هر مسئله‌ای برای حل آن موفقییت مطلوبی حاصل نشده دلیل آن نبود استفاده از علم و فناوری است.

مصلح تاکید کرد: بر اساس شاخص‌ها کشور ۴۰ سال گذشته در تولید علم شرایط  بسیار مطلوبی در دنیا دارد. 

رئیس دانشگاه خلیج فارس مشکل ارتباط صنعت و دانشگاه را چالش اصلی عدم کاربرد علم و فناوری در کشور  دانست و افزود:  اینکه تاثیر علم و فناوری در کشور مطلوب نیست ناشی از ناهماهنگی بین دستگاه‌ها برای ارتباط دانشگاه با صنعت برای حل مسائل استان و کشور به صورت پروژه‌ای است.

 وی افزود: برای تجاری سازی فناوری‌هایی که در دانشگاه‌ها توسعه پیدا می‌کند با وجود  سرمایه‌گذاری خوبی که صورت گرفته ولی همچنان روند مطلوب و قابل قبولی محقق نشده است.

مصلح عنوان کرد: هنوز محصول‌های تجاری‌سازی نشده‌ای وجود دارد که چنانچه دستگاه اجرایی و  صنعت کنار پژوهشگر باشند می‌توانند به راحتی افق‌های روشن و فوق العاده ارزش آفرینی با قابلیت اشتغال صدها هزار نفری برای کشور فراهم کند.

وی افزود: طرح‌های مثل بندر نوآوری که زیست بومی را برای تجاری‌سازی و توسعه اقتصاد شهری و کسب و کارهای  دانش بنیان فراهم می کند در شورای عالی عتف به تصویب رسیده    که فرصت فوق العاده برای شهر و استان بوشهر بوجود آورده است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس یادآورشد: نوع محصولاتی که توسط شرکت های دانش بنیان و پژوهشگران در حال حا ضرتولید می شود، نیازمند حمایت دستگاه های اجرایی است.

در حاشیه این نشست از دستگاه‌های برتر استان بوشهر در حوزه پژوهش و فناوری تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر