پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۲۶۰
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴

فکرشهر: آئین چهلمین روز شناسایی هویت شهید «رستم‌علی بابایی» یکی از دو شهید گمنام بردخون، با حضور مادر و خانواده این شهید برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، امام جمعه بردخون ظهر شنبه در این آئین با خیرمقدم به خانواده شهید، گفت: حضور مادر شهیدی که مفتخر به تقدیم دو شهید و یک جانباز به پیشگاه اسلام است در بردخون مایه افتخار و برکت است، امیدواریم به زودی هویت دیگر شهید گمنام هم شناسایی شود و مادر و خانواده‌ای از چشم انتظاری خارج شود.

حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (س) به تفاوت استقبال باشکوه مردم بردخون از مادر شهیدان بابایی با حوادث کربلا و اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: این امنیت و شکوه و عظمت اسلام و استقبال با عظمت از این مادر، حاصل خون‌دل‌های حضرت زینب کبری (س) و امثال این مادر در فراق برادران و فرزندان و پدرانشان است که باید قدردان آن‌ها باشیم.

رکنی‌حسینی تأکید کرد: رزمندگان، ایثارگران و جانبازان عزیز و همه کسانی که هر چند داستان‌شان با داستان کربلا و اربعین حسینی و رنج‌های خانم زینب کبری (س) قابل قیاس نیست، اما همگی با ولایت‌مداری، بصیرت، اسلام‌شناسی و حضور به موقع در صحنه و تحمل سختی‌ها، به استمرار حکومت الله کمک کردند و ایران اسلامی تا همیشه مدیون آن‌هاست.

امام‌جمعه بردخون جانبازان شهیدی مانند ناصر سالمی و حاج‌علی اسماعیلی را افتخار بردخون دانست و تصریح کرد: این عزیزان با وجود دردهایی که داشتند، عاشق و مدافع ولایت بودند و نامشان تا ابد زنده خواهد بود.

این مردم مایه افتخارند؛ آن‌ها را قدر بدانیم

برادر شهید رستم‌علی بابایی که به تازگی هویت برادر گمنامش در بردخون شناسایی شده است، در جمع مردم این شهر گفت: افتخار می‌کنیم پیکر برادرمان در شهری آرام گرفته است که زادگاه مجاهدان و عالمان و عاشقان ولایت است.

اردشیر علی‌بابایی با اشاره به تصمیم مادر و برادران شهید برای ماندگاری پیکر او در بردخون، اظهار داشت: اینجا دیار سرداران بزرگ است، حماسه آفرینانی که در اسقبال از خانواده؛ با چشم خود دیدیم که روح حماسه و عشق به اسلام، همچنان در این شهر با همان کیفیت زنده است.

او افزود: تصمیم ما برای انتقال پیکر شهید قطعی بود، به جمع بندی کامل رسیده بودیم، آنچه مادر و برادران را از این تصمیم منصرف کرد، حماسه و شکوه مردمی بود که انسانیت، قدرشناسی و ولایت‌پذیری خود را برای استقبال از خانواده کمترین سرباز ولایت و اسلام نشان دادند.

علی‌بابایی ادامه داد: مادر که گفت شهید را نمی‌بریم، از او پرسیدم مطمئن هستید، پاسخ داد بله، این‌ها از ما دلسوزتر، عاشق‌تر، باوفاتر و ولایت‌پذیرتر هستند، رستم اینجا خواهران و برادران بیشتری دارد و شایسته نیست او را از این مردم قدرشناس جدا کرد.

برادر شهیدان علی‌بابایی در پایان خطاب به مردم بردخون تأکید کرد: ما به شما افتخار می‌کنیم و حضورتان را ارج می‌گذاریم، شما مردم شایسته بهترین‌ها هستید.

نامگذاری خیابان‌ها به نام شهدا

با پیشنهاد مسعود تنگستانی شهردار بردخون و موافقت اسلام قاسمی شهردار کیان استان چهارمحال و بختیاری، یک تفاهم‌نامه برای نامگذاری یک خیابان در این دو شهر به نام شهیدان سردار یوسف بردستانی و رستم‌علی بابایی امضا می‌شود.

بابایی شهید گمنامی بود که سال ۹۲ در بردخون به خاک سپرده شد و پس از هشت سال، هویت او در هفته‌های گذشته شناسایی اما پیکرش همچنان در این شهر ماندگار شد.

آئین چهلمین روز شناسایی هویت شهید «رستم‌علی بابایی» یکی از دو شهید گمنام بردخون، با حضور مادر و خانواده این شهید، شهردار و برخی مسئولان «کیان» زادگاه شهید، و مسئولان محلی بردخون برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر