جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۲۹۹
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

فکرشهر: مدیرعامل تعاونی لنجداران بندرگناوه گفت: واردات لوازم خانگی از کشور کره جنوبی از طریق کالای همراه ملوان (ته لنجی) ممنوع شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سیدعلی موسوی گمارانی افزود:  براساس ابلاغیه جدید مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت آماری ۱۶ تعرفه لوازم خانگی ساخت کشور کره جنوبی برای مشمولان تسهیلات قانون ساماندهی مبادلات مرزی، بازارچه‌های مرزی غیررسمی موقت، ملوانان و کولبران ممنوع اعلام شده است.
وی اظهارداشت: انواع یخچال، یخچال و فریزر و ساید بای ساید، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، جارو برقی، اتوپرس و برقی، توستر، میوه خشک کن، سرخ کن خانگی و رستورانی، انواع کیک پز، ماکروویو، مایکروفر خانگی و صنعتی، غذا ساز، آسیاب، مخلوط‌کن و همزن خانگی، لوازم صوتی، تصویری و قطعات آن، ساندویچ ساز خانگی و رستورانی، دستگاه دی‌وی‌دی، قهوه ساز و قهوه جوش، چای‌ساز خانگی، رستورانی و صنعتی، کتری برقی، سماور برقی و گازی و کولر گازی مشمول ممنوعیت واردات از کشور کره جنوبی شده است.

وی گفت: این ابلاغیه برای لنجداران شهرستان گناوه اعلام شده است.

کالای همراه ملوان به کالایی گفته می‌شود که صاحبان لنج و خدمه مجاز به واردات آن با معافیت از پرداخت عوارض گمرکی هستند و  امتیازی برای توسعه مناطق مرزی و محروم به برخی بنادر و شهرهای مرزی ایران برای گذران زندگی ساحل نشینان در سال‌های دور اعطا شده‌است.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر