پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۰۲۳۷۲
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

فکرشهر:  کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از واکسیناسیون مهاجران افغانستانی در ایران از طریق جمعیت هلال‌احمر ایران پشتیبانی و حمایت می‌کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، به عنوان بخشی از همکاری مشترک کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر ایران، ۱۲۵ هزار مهاجر افغان در ایران دو دوز از مجموع ۲۵۰ هزار دوز واکسن کووید-۱۹ را در استانهای شرقی ایران دریافت خواهند کرد.

بر اساس اعلام کمیته بین المللی صلیب سرخ، ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین تاثیر از همه گیری کووید-۱۹ را با بیش از ۶ میلیون مورد گزارش شده ابتلا به این بیماری و ۱۲۹ هزار مورد مرگ ناشی از آن تا اوایل آبان سال ۱۴۰۰ متحمل شده است.

در حال حاضر، ایران میزبان حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مهاجر افغانستانی است. در ماههای اخیر، ایران موفق شده که پویش واکسیناسیون خود را با واکسیناسیون کامل حدود ۵۳ درصد از جمعیت واجد شرایط دریافت واکسن به پیش ببرد.

برای به حداکثر رساندن ایمنی همه جامعه در ایران، لحاظ کردن مهاجران حاضر در ایران، فارغ از وضعیت قانونی مهاجرتی آنها، در طرح ملی واکسیناسیون کووید-۱۹ ضروری است.

یوهانس بروئر رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران گفت: دسترسی منصفانه به واکسن برای پایان دادن به همه گیری کووید-۱۹ ضروری است. مشارکت جمعیت هلال احمر در این فرایند به طور ویژه ای حائز اهمیت است چون پویش موفق واکسیناسیون نیازمند دسترسی همه آحاد جامعه به واکسن و بسیج اجتماعی برای اطمینان از پذیرش واکسن در تمام سطوح جامعه است. مسئولین بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر ایران تلاش عظیمی برای برنامه ملی واکسیناسیون انجام می دهند و ما خوشحال هستیم که می توانیم از این تلاشها پشتیبانی کنیم.

منصوره باقری معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز تصریح کرده است: از اهدای این کمک از جانب شریک کاری پرسابقه خود یعنی کمیته بین المللی صلیب سرخ برای  چنین موضوع بشردوستانه مهمی استقبال می کنیم. واکسن های تامین شده در نتیجه این اهدای مالی جهت واکسیناسیون ۱۲۵ هزار نفر از مهاجران و ساکنان جوامع میزبان مهاجران در چهار استان شرقی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان استفاده خواهد شد.

جمعیت هلال احمر ایران یکی از اعضای کارگروه ملی کووید۱۹ است و بصورت فعال از اقدامات وزارت بهداشت در مسیر مبارزه با این همه گیری در ایران با انجام فعالیتهای مختلفی شامل پیشگیری، غربالگری، درمان و واکسیناسیون، حمایت کرده است. کمیته بین المللی صلیب سرخ به همکاری خود با سازمانها و مسئولین در سراسر ایران برای فراهم نمودن کمکهای بشردوستانه مورد نیاز و پشتیبانی از کسانی که نیازمند کمکهای بشردوستانه هستند ادامه خواهد داد. مبلغ اهدایی فوق نشانه ای از همبستگی با جمعیت هلال احمر ایران بعنوان بخشی از اقدامات نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در مسیر پاسخگویی به نیازهای بشردوستانه در ایران، از جمله برای مهاجران افغانستانی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر