چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر:
کد خبر: ۱۰۲۴۰۶
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۴

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پژوهش شریان حیاتی و پویایی تعلیم و تربیت است براین اساس نهادینه کردن این اصل در مدرسه برای گرایش دانش آموزان به سمت فعالیت‌های پژوهشی و ارائه آموزش‌های پژوهش محور باید تقویت شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی موحدی روز دوشنبه درآیین تجلیل از پژوهش‌گران برتر حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: جایگاه پژوهش در پیشرفت جامعه به اندازه‌ای اهمیت دارد که باید در دستور کار معلمان، مدیران مدرسه و مسئولان آموزش و پرورش با هدف گسترش و تقویت فرهنگ پژوهش محوری دربین آینده سازان ایران بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: برنامه‌های پژوهشی باید در سن پایین جامعه مورد توجه باشد تا کودکان و نوجوانان با چگونه فکر کردن و یافتن راه حل برای پاسخ به مساله آشنایی پیدا کنند.

موحدی اضافه کرد: پژوهش محوری در مدرسه موجب می‌شود تا دانش آموزان مهارت‌های تفکر همچون واکاوی تبیین مسائل و آزمون فرضیه‌ها را بیاموزند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امروز حرکت به سمت داشتن مدرسه‌های تراز انقلاب اسلامی به عنوان یک اصل معرفی شده و یکی از شاخص‌های این مدرسه‌ها پژوهش محوری و ارائه آموزش‌های مبتنی بر پژوهش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته موحدی اگر به دنبال عمق، ریشه دار شدن و کارآمدی آموزش‌ها هستیم باید آموزش‌ها پژوهش محور باشد تا یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پژوهش یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه و پیشرفت کشور است که جامعه را به سمت حرکت علمی سوق می‌دهد.

وی اضافه کرد: حاکم شدن فضای پرسش‌گری و جستجوگری در مدرسه‌ها از جمله مواردی است که آموزش و پرورش باید به آن توجه کند تا پژوهش محوری دربین دانش آموزان و حتی معلمان نهادینه شود. 

در این آیین از فرهنگیان و دانش آموزان پژوهشگر برگزیده استان بوشهر تقدیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر