جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۴۲۰
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۷

فکرشهر:  امام جمعه بوشهر از برگزاری کنگره علمی پژوهشی امام هادی علیه السلام در بوشهر خبر داد و گفت: لازم است سبک زندگی امام هادی(ع) در جامعه نهادینه شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با شورای هیئت مذهبی شهدای گمنام شهرستان بوشهر نقش مهم هیئت‌های مذهبی در عرصه مقابله با تهاجم فرهنگی را مهم دانست و اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی نقش مهمی در عرصه‌های اجتماع از جمله برنامه‌های فرهنگی دینی و مذهبی دارد و به‌عنوان پیشانی مقاومت فرهنگی در برابر تهاجم دشمنان محسوب می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی خط مقدم در برابر تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان هستند خاطرنشان کرد: این هیئت‌ها پنجره نورانی ارائه فرهنگ دینی و مکتب اهل بیت علیه‌السلام به جامعه محسوب می‌‌شوند.

امام جمعه بوشهر امام هادی علیه‌السلام را نماد مبارزه با اسلام‌ستیزی و مقابله با ابتذال فرهنگی دانست و افزود: دوران امامت امام هادی علیه‌السلام دوران بسیار دشواری بود و این امام بزرگوار در این شرایط، دین را حفظ کرد و فصل جدیدی برای جهان اسلام طراحی کرد.

وی از برگزاری مراسم شهادت امام هادی علیه‌السلام در بهمن‌ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: در مراسم شهادت امام هادی(ع) تنها به سخنرانی و مداحی بسنده نشود بلکه فرهنگ این امام بزرگوار در جامعه نهادینه شود.
صفایی بوشهری با تأکید بر نهادینه شدن سبک زندگی امام هادی علیه‌السلام در جامعه تصریح کرد گرامیداشت امام هادی (ع) نباید تنها در سالروز ولادت یا شهادت این امام باشد بلکه باید نهادینه شدن سبک زندگی امام هادی علیه‌السلام در جامعه مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تأکید بر تشکیل دبیرخانه علمی برای برنامه‌ریزی و طراحی برگزاری مراسم شهادت امام هادی علیه‌السلام در بوشهر خاطرنشان کرد: این مراسم باید با مشارکت سخنران و مداح ملی، به‌صورت استانی و ملی برگزار شود و تشکیل دبیرخانه علمی برای  برنامه‌ریزی و طراحی آن ضروری است.

امام جمعه بوشهر در این نشست از برگزاری کنگره علمی پژوهشی امام هادی علیه‌السلام در بوشهر خبر داد و بیان کرد: با برنامه‌ریزی در سال‌های آینده کنگره علمی پژوهشی امام هادی (ع) در بوشهر برگزار شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر