جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۴۳۴
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

فکرشهر: همزمان با هفته پژوهش از شماری از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر استان بوشهر تجلیل شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، از ۲۰ تا ۲۷ آذر هفته ملی پژوهش نام گرفته و شعار امسال این هفته «پژوهش پشتیبان ایران قوی» است. به همین مناسبت همایش تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان پژوهش‌گر استان بوشهر برگزار شد.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان در این آیین با تبریک فرار رسیدن هفته پژوهش گفت: با همت بلند معلمان و تلاش‌گران عرصه تعلیم و تربیت پس از دو سال وقفه در آموزش حضوری،   هزار و ۵۰۰ مدرسه از ۲ هزار مدرسه استان آموزش‌های حضوری خود را از یک تا ۵ روز در هفته آغاز کرده‌اند.
 
علی موحدی افزود: امید داریم سال آینده مسیر به گونه‌ای هموار شود که دانش آموزان به دور از کرونا از آموزش‌های حضوری بیشتر بهره‌مند شوند.
 
وی عنوان کرد: اگر آموزش‌ها پژوهش محور شود یادگیری در پرتو آن طولانی‌تر از آن چیزی خواهد شد که تا پیش از این بوده است.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در حوزه اقدام پژوهشی ۱۴۰ اثر به دبیر خانه استانی ارسال شده بود که در هر رشته ۳ اثر برگزیده شد.
 
وی عنوان کرد: از ۸۶ پایان نامه ارشد فرهنگیان سه اثر انتخاب شده است و ۸۴ تالیف کتاب نیز از سوی آن‌ها صورت گرفته که ۳ مولف برتر امروز معرفی می‌شوند.
 
موحدی اظهار داشت: برای سال ۱۴۰۰ اولویت‌های پژوهشی را از شهرستان‌ها  و معاونت‌های اداره کل دریافت کردیم که ۱۴ اولویت برگزیده شده و در اختیار شهرستان‌ها و مناطق قرار گرفته است تا بر مبنای آن پژوهش‌ها انجام شود.
 
معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر هم گفت: برای دستیابی به توسعه پایدار در زمینه پژوهش باید به موضوع سخت افزار، نرم افزار و نیروی انسانی توجه کنیم.
 
دانش‌ور افزود: کمبود نیروی انسانی و هزینه بالای پژوهش و کمبود اعتبار در این حوزه از جمله مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر