جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۴۴۹
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۴

فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تاکید بر لزوم تقویت جریان عزاداری سنتی در استان گفت: سبک مداحی بوشهری حفظ و ارتقا یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری ظهر دوشنبه در نشست با اعضای کانون مداحان بوشهر اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی وضعیت برای اجرای طرح‌های مؤثر، ارزشمند و خلاقانه حوزه مداحی مناسب است و دستگاه‌های فرهنگی زیادی هستند که از این طرح‌ها حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به پیشینه درخشان و عظمت جریان عزاداری بوشهری بیان کرد: عزاداری بوشهری از سرمایه‌های بزرگ فرهنگی کشور است ولی اکتفا کردن به این سرمایه ما را به نتیجه نمی‌رساند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: اگر این سرمایه جریان عزاداری بوشهری را به جریان بیندازیم و نسبت به رشد آن برنامه‌ریزی کنیم، می‌توانیم امید داشته باشیم که در آینده اتفاق‌های خوبی بیفتد.

برگزاری نشست‌های تخصصی

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که صرفاً همان برنامه‌ها را اجرا کنیم و ناظر به ارتقا آن برنامه نداشته باشیم بعد از مدتی حس می‌کنیم که حالت رکودی بر آن حاکم شده؛ لذا باید از اتفاق افتادن این امر پیشگیری کنیم.

طاهری ادامه داد: تحقق این امر نیازمند برگزاری نشست‌های تخصصی است و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و جلسات مستمر و بهره‌گیری از نظرات کارشناسان امر مداحی، برای ارتقا سبک ارزشمند عزاداری بوشهری برنامه‌ریزی مناسب صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه طراحی در عرصه‌های فرهنگی با حفظ اصول و مبانی کار بسیار سختی است، ابراز داشت: برای ارتقا سطح مداحی باید متناسب با نیاز روز برنامه داشته باشیم و دل‌های مخاطب را جذب کنیم و با استفاده از این سرمایه تشنگی مردم را نسبت به سبک مداحی بوشهری حفظ کنیم و مخاطب را به سطح بالاتری برسانیم.

ارتقای مداحی استان بوشهر

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: برای تحقق ارتقا مداحی استان لازم است وکلای قوم به دقت مطالعه کنند و پس از رسیدن به جمع‌بندی، ضمن ارائه راهکارهای مناسب، آن را دنبال کنند تا به نتیجه نهایی منتهی بشود و این اتفاق، رسالت اصلی و بالادستی مجموعه کانون مداحان است.

وی بیان داشت: کارگروه تخصصی متشکل از اساتید و برجستگان دغدغه‌مند حوزه هنر مداحی در کانون مداحان استان، پی‌گیری موضوعات مهم از جمله طرح ارتقا مداحی استان با استفاده از بن‌مایه‌های کهن مداحی بوشهری و نوآوری‌هایی که همه را به خود جلب کند، را برعهده بگیرند تا بتوانیم امید داشته باشیم که برای ارتقا این سنت ارزشمند نقش‌آفرینی کرده‌ایم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر