پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۵۱۵
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

فکرشهر: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: «دولت قصد داشته که روی فرار مالیاتی کار کند. از کسانی که فرار مالیاتی دارند، از آنها مالیات سنگین بگیرد و حتی در این بودجه‌ای که تحویل داده، نظر دولت این بوده که از فشار مالیاتی بر واحدهای تولیدی و صنعتی کاسته شود. اگر این اتفاق بیافتد مثبت و به نفع کشور است.»

به گزارش فکرشهر، علیرضا شهبازی در گفتگو با «انتخاب» درباره اینکه ممکن است بودجه صداوسیما، سازمان تبلیغات و از این قبیل سازمان‌ها  با تصمیم مجلس کاهش پیدا کند، گفت: «فعلا مشخص نیست. الان بودجه را داده‌اند تا ما نظرات‌مان را بدهیم و از الان نمی‌توان پیش‌بینی کرد. باید برنامه‌ها و طرح‌های‌شان را بررسی کنیم که اینها نیاز به زمان دارد. باید ببینیم نظر عمومی مجلس، کمیسیون بودجه، کمیسیون تلفیق و در نهایت نظر کلی چیست و تصویب نهایی چه می‌شود. به طور کل اگر این سازمان‌ها برنامه و پیشنهادات این سازمان‌ها قابل اجرایی شدن باشد، باید کمک کنیم.»

او در واکنش به اینکه به هر طریق سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیما منبع درآمدی خود را دارند و شاید نیاز به اختصاص دادن بودجه سنگین به آنها نباشد، عنوان کرد: «بستگی دارد که برنامه‌های‌شان چه باشد. درست است که منبع درآمدی خود را هم دارند ولی در راستای طرح‌ها و پروژه‌هایی که دارند، ممکن است که نیاز به کمک‌ به آنان ضروری باشد.»

شهبازی درمورد فشار مالیاتی بر مردم که در لایحه بودجه امسال در نظر گرفته شده است، گفت: «این موضوع را دولت قصد داشته که روی فرار مالیاتی کار کند. از کسانی که فرار مالیاتی دارند، از آنها مالیات سنگین بگیرد و حتی در این بودجه‌ای که تحویل داده، نظر دولت این بوده که از فشار مالیاتی بر واحدهای تولیدی و صنعتی کاسته شود. اگر این اتفاق بیافتد مثبت و به نفع کشور است.»

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: «به هر حال این را مجلس باید رویش کار کند. این در واقع لایحه پیشنهادی دولت است و موارد جزئی و پیشنهادی که منطقی باشد، مجلس رویش کار می‍‌کند. دولت هم معتقد است این همه ردیف بودجه‌ای را باید سامان داد و در قالب شفافیت باشد. این برنامه دولت است و ما باید در کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق بررسی کنیم و هدف دولت را از این طرح و پیشنهاد ارزیابی کنیم. دولت هم دلایل خودش را دارد که اعلام هم کردند که هدف‌شان ثبات اقتصاد و تورم‌زا نبودن بودجه است که اگر در این راستا باشد، هدف مثبتی است.»

وی درباره انتقادات هر ساله‌ای که نسبت به ردیف 17 بودجه می‌شود، اظهار کرد: «انتقاد نسبت به بودجه 1400 بر اساس گزارشاتی که دیوان محاسبات داده است، یک سری اشکالاتی بوده که دولت فعلی معتقد است در بسیاری از عقب‌ماندگی‌ها که در تبصره‌های بودجه هست، باید تلاش کند تا جبران شود.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر